مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان:

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: رفع چالش آفات و بیماری‌های جنگلی «پارک ملی گلستان» و منطقه حفاظت «جهان‌نما» نیازمند اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال برای پاکسازی است تا از آسیب آفت‌ها نجات پیدا کنند.

پاکسازی «پارک ملی گلستان» و «جهان‌نما» از آفت نیازمند ۵۰ میلیارد ریال است

به گزارش گلستان 24، محمدتقی محمدی اظهار کرد: به یقین توسعه استان گلستان باید با نگاه پدافند غیرعامل بوده و مدیران و مسوولان در ذات برنامه ریزی ها و طرح های اجرایی به این مهم توجه ویژه ای دارند.

وی اظهار داشت: به یقین نقش اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و مطبوعات محلی در آموزش و ارتقا پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف انکارناپذیر است.

وی بیان کرد: اقدامات پدافندی در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه بوده و در گلستان دو سند و نقشه راه مطالعاتی پدافند غیرعامل ابلاغ شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: سند پدافند غیرعامل استان گلستان که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده از سال گذشته راهبردهای حاصل از این مطالعات در حوزه های مختلف از جمله آب، برق، فرهنگی و سایبری در دستور کار قرار گرفته است و همچنین سند پدافند غیرعامل شهر گرگان که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود در سال جاری ابلاغ خواهد شد.

محمدی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ جلسه کارگروه در حوزه پدافند غیرعامل برگزار شده و همچنین ۱۰ دوره آموزشی با ۲۰ هزار نفر ساعت، ۲۳۹ رزمایش، ۳۷ بازدید میدانی و ۳۵ نشست تخصصی با مدیران دستگاه‌ها در این مدت زمان انجام شده است.

وی اظهار داشت: براساس قانون بودجه امسال، دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا یک درصد اعتبارات خود را در زمینه اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

وی با اشاره به حمایت های دولت از پدافند غیرعامل بیان کرد: ایجاد و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک و استفاده از پنل خورشیدی از رویکردهای جدی دولت برای دستیابی به توسعه پایدار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول با هدف تامین بیشتر نیاز مشترکان و رفع کمبود تولید این سوخت از مصوبات ۴۲۰ میلیون یورو بوده که به آن اختصاص یافته است.

محمدی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل ۵۰۰ ویژه برنامه از جمله دوره آموزشی، همایش، نمایشگاه و مسابقه، افتتاح‌ها، جلسه و نشست تخصصی در گلستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل از امروز چهارشنبه چهارم آبان ماه ویژه برنامه های مختلفی با شعار «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» در استان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی، مصونیت‌سازی و آگاه‌سازی به مردم و جامعه در حوزه پدافند غیرعامل محور برنامه های این هفته است و برای هر یک از روزهای هفته یک عنوان انتخاب شده و متناسب با روز شمار و عنوان هر روز یکسری برنامه‌ها برگزار می‌شود.

محمدی افزود: محور برنامه های این هفته به ترتیب از امروز تا چهارشنبه یازدهم آبان ماه پدافند غیرعامل، وظیفه همگانی، پدافند اقتصادی، دانش بنیان، اشتغال آفرین، جمعیت، محور پدافند غیرعامل، پدافند شهری، شهر پایدار، پدافند سایبری، مصونیت زیرساختی، پدافند غیرعامل، ایران پایدار، پدافند زیستی، سلامت عمومی، آموزش و فرهنگ‌سازی محور آمادگی ملی است.

وی اظهار داشت: ۱۵۴ مرکز حساس، مهم و قابل حفاظت در گلستان وجود داشته و همچنین در این استان موارد زیستی، مردم‌محور، تروریستی، سایبری و نظامی از جمله مهمترین تهدیدهای پدافند غیرعامل بوده که به یقین رسالت مهم پدافند غیرعامل گلستان پایدار بودن استان در مقابل بحران هاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از جمله در این سخن "پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند. معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد". و پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به پدافند غیرعامل در برابر هر آسیبی از جمله آسیب های زیستی، سایبری، کالبدی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به یقین باید در صدر توجهات و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار