معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اجرای جزیره‌ای فرآیندهای محرومیت‌زدایی توسط ارگان‌های مختلف در محلات حاشیه‌نشین و کم برخوردار استان گفت: همگرایی فرادستگاهی لازمه تحقق عدالت در این سکونت‌گاه‌هاست.

همگرایی فرادستگاهی لازمه تحقق عدالت در محلات کم‌برخوردار گلستان است

به گزارش گلستان 24، سیدعلی مهاجر در نشست طرح تحول و توانمندسازی اجتماع‌محور محلات ۲۰۲۰ گانه کشور با رویکرد اجتماع‌محور و توانمندسازی اظهار داشت: منابع اعتباری و طرح‌های متعددی در راستای کاهش اختلاف در دسترسی به خدمات در محلات مختلف گلستان در حال اجرا است اما این اقدامات برای مردم ملموس نیست.

وی گفت: باید در طرح بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محلات ۲۰۲۰ گانه محلات فقیرنشین، محروم، پرخطر و آسیب‌خیز حاشیه‌نشین، تلاش منسجم‌تری برای دستیابی به عدالت جامع شکل بگیرد.

مهاجر گفت: در این ساختار جدید، نظام مسائل محلات مختلف گردآوری شده و اولویت بر اساس ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان ترسیم خواهد شد.

بگفته وی و براساس طرح ابلاغی حدود ۴۰ محله کم برخوردار گلستان مشمول این طرح می‌شوند که گرگان با ۲۱ محله بیشترین منطقه اجرای این طرح را به‌خود اختصاص داده است.

طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور سال گذشته توسط کمیته امداد حضرت امام، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر تقدیم رهبر معظم انقلاب شد و بر اساس آن قرار است گروه‌های فقیر جامعه در ۲۰۲۰ محله شهری با حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت زیرپوشش بیشتر خدمات این چهار نهاد بروند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار