هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی با شرکت ۱۵ گروه نمایشی در گرگان آغاز شد.

هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی استان گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24، عبدالرحیم سیفی در حاشیه آغاز جشنواره نمایش عروسکی استان گلستان اظهار داشت: هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی در گرگان با شرکت 15 گروه نمایشی از ظهر امروز آغاز شد.

وی افزود: گروه‌های نمایشی در رده‌های سنی 12 تا 16 سال از 13 شهرستان استان گلستان در قالب 15 گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کردند.

مدیر کانون پرورشی وفکری استان گلستان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی وشکوفایی استعدادها است، تصریح کرد: بروز خلاقیت،تقویت قدرت بیان وحرکت،تقویت حس مسئولیت‌پذیری و کارگروهی ،توجه به ادبیات کهن فارسی و همچنین قصه‌های بومی محلی از اهداف دیگر این جشنواره است.

وی گفت: 2 گروه برگزیده در هفدهمین مسابقات نمایش عروسکی از استان گلستان به مرحله مسابقات منطقه ای کشوری راه خواهند یافت.

سیفی اظهار داشت: آموزه‌های دینی، دفاع مقدس، نیازها و خواسته‌های نوجوانان امروز در خانه، خانواده و جامعه، اقتباس و برداشت آزاد از قصه‌های بومی، ادبیات کهن و معاصر و متناسب‌سازی آن‌ها با دغدغه‌های نوجوانان امروز، استفاده یا اقتباس از نمایش‌نامه، داستان‌های چاپ شده یا آثار مربیان از موضوعات این نمایش‌ها بود.

مدیر کانون پرورشی و فکری استان گلستان با اشاره به دیگر اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف پرورش فکر و ایجاد خلاقیت در نوجوانان با توجه به فراگیری مهارت‌های اجتماعی در تعامل با یکدیگر و فراهم کردن زمینه‌ای برای رشد خلاقیت و نوآوری از طریق تئاتر عروسکی برگزار شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار