رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: اقدامی که یک وکیل در پیگیری پرونده ها انجام میدهد باید اثر گذار باشد و این مهم فقط با اموختن های مستمر انجام شدنی است.

اقدامی که وکیل انجام می دهد باید اثر گذار باشد/هدف اجرای عدالت است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدر آسیابی امروز در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای دادگستری و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری گلستان‌ اظهار کرد: توجه به آموزش های مستمر یکی از موارد مهمی است که باید هر وکیلی به دنبال آن باشد.

وی افزود: اینکه فقط شخصی در آزمون شرکت کند و پروانه وکالت بگیرد به این معنی نیست که در بحث های حقوقی همه چیز را میداند و تسلط بر دعاوی و پیگیری پرونده ها نیازمند به روز رسانی و مطالعه در این حوزه است.

آسیابی گفت: باید در امر وکالت شئونات و اخلاقیات رعایت شود و از سوی دیگر یک وکیل ان قدر به ادبیات کلامی و تا حدی زبان بدن مسلط و آموزش دیده باشد که بتواند با بهترین کیفیت پرونده ها را پیش ببرد.

وی افزود: استقلال یک وکیل در اصل مشکلی ندارد و نباید کلمه استقلال مصادره به مطلوب بشود، چرا که استقلال جایگاه خودش را دارد اما در نوع انتخاب موضوعی که برای جامعه و حاکمیت مشکل ایجاد کرده دفاع وکیل از فرد اختشاشگر قابل قبول نیست.

آسیابی اظهار کرد: تحول قضایی از اولویت های دستگاه قضا است و در همین راستا قوانین حقوقی ما از بسیاری کشورها بخصوص در بحث وثیقه ها جلوتر است.

وی افزود: هدف در امر دکالت و قضا اجرای عدالت است .

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: وی بیان کرد: تکیه بر شرافت انسانی، تحقق و احقاق حق و عدالت از اهداف مشترک در سوگندنامه قضات و وکلا وجود دارد که نشان می‌دهد اینها ۲ بال فرشته عدالت در کنار یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: مشکلات کانون‌های وکلا باید در نشست‌های علمی ‌و تخصصی و در یک فضای دیگر با حضور جامعه دانشگاهی، متخصصین علم حقوق بررسی شود.

آسیابی گفت: نگاه کردن به امر خطیر قضاوت و وکالت به عنوان یک شغل و کسب و کار هم مورد انتقاد ماست.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار