مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان :

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۶۰ مرکز تولید نهال در گلستان با ظرفیت تولید ۶ میلیون اصله وجود دارد که درکنار بخش دولتی دارای ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله، تولید نهال سال آینده را آغاز کرده اند.

 ۶۰ مرکز تولید نهال در گلستان وجود دارد /ترکمنستان مرکز تولید ریزگرد برای گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید سلامتی امروز در مراسم گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری در ناهارخوران گرگان، اظهار کرد: ۲ صحرای قره قوم و بالخان در ترکمستان و همسایگی گلستان، مرکز تولید ریزگرد این استان به شمار می رود که تقویت پوشش گیاهی مراتع و ممانعت از بیابان زایی در منطقه بسیار ضروری است.

وی افزود: علاوه بر این کاهش بارش ها سبب شده تا رودخانه اترک، کم آب شود و و تالاب‌های بین المللی آلماگل، آجی گل و آلاگل در نوار شمالی استان خشک شود که برنامه‌ریزی برای ایجاد پوشش گیاهی در مراتع منطقه دوچندان می کند.

سلامتی ادامه داد: احیای مراتع شمال را در دستور کار این اداره کل بوده و از سال آینده با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح بیابان زدایی در منطق با ایجاد پوشش گیاهی آغاز می‌شود.

وی بر همراهی بیش از گذشته مردم در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، حمایت بیش از گذشته از دستگاه قضایی و انتظامی در ریشه کنی قاچاق چوب، حفظ درخت بلوط و مقابله با قاچاق "قارچ ترافل" در شرق استان تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، گفت: در این استان برای اجرای این طرح بخش‌های دولتی و خصوصی پای کار هستند تا در نخستین سال اجرای آن ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و اقدام به کاشت نهال برای ایجاد فضای سیز، زراعت چوب و ایجاد و توسعه جنگل و تقویت پوشش مراتع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار