رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور :

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت اثربخشی این پروژه ها در مدیریت سیلاب گفت: سرمایه گذاری در این پروژه ها از بسیاری از خطرات و آسیب های احتمالی پیش رو جلوگیری بعمل می آورد و خسارات جانی و مالی را به حداقل کاهش می دهد.

سرمایه گذاری در طرح های سیلاب از آسیب هاب احتمالی جلوگیری می کند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عباسعلی نوبخت در بازدید از پروژه های آبخیز بخش زیارت گرگان و کوهمیان آزادشهر اظهار کرد: اجرای پروژه‌ها را باید مردم لمس کنند و به نقطه امیدبخشی برای زندگی برسند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت: اجرای این پروژه ها بدون توجه به نگرش و جامعیت آن نمی‌تواند به نتیجه مناسبی منجر شود و مدیریت جامع آبخیز امری مهم است و باید تصمیم گیرندگان به این باور برسند که به سمت مدیریت در حوزه آبخیز گام بردارند.

نوبخت در بازدید از پروژه آبخیز حوزه کوهمیان گفت: اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست حوزه های آبخیز راهکار بسیار مناسبی در جهت کنترل سیل در منشا، نفوذ آب باران در همان مراحل اولیه و کاهش حجم رواناب تولیدی حوزه به شمار می‌رود که علاوه بر آن، این اقدامات موجب ذخیره‌سازی و استحصال آب می‌گردد که روشی بسیار مناسب در جهت کاهش اثرات خشک‌سالی‌های موجود می‌باشد.

وی هدف از اجرای پروژه های آبخیزداری را افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب هادانست.

رمضان بهترک نیز دز این بازدید عنوان کرد: معاونت فنی و آبخیزداری استان نیز تلاش می کند با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی در قالب فعالیت های آبخیزداری به ویژه در مناطق سیل خیز که عمدتا شامل مناطق بالادست، مرتعی و جنگل های ارتفاعات می شود، از میزان خسارات کم کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار