دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان نیز در این جلسه گفت: مافیای مواد مخدر به دنیال آسیب‌های اجتماعی زنان، دانش آموزان و جوانان بوده که «طرح یارگیران زندگی گامی در راستای مبارزه باآنها و کاهش آسیب‌ها است.

مبارزه با مافیای موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی‌، محور «یاریگران زندگی» است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حدی طالبی امروز در همایش «یاریگران زندگی در روستاها» اظهارکرد:  مواد مخدر، عفاف و حجاب، اپوزیسیون و هسته‌ای چهار مولفه مشهود بوده که با تبیین آنها به اهداف دشمنان و مقابله با آنها می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: موضوع مواد مخدر نیاز به بینشی تبیینی داشته و پیرامون آن قبل از انقلاب از اواخر دهه ۴۰ تا انقلاب اسلامی، از انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۷ و از آن سال تاکنون باید برای نسل جوان تبیین و بررسی شود.

وی بیان کرد: از اواخر سال ۱۳۷۹ همزمان با ورود ناتو به افغانستان با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر شاهد افزایش تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر بوده که در آن سال تنها ۱۸۵ تن تولید خشخاش در افغانستان بود ولی در زمانی که از این کشور خارج شدند تولید به ۷ هزار تن رسیده بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: پس از ورود ناتو به کشور افغانستان انواع جدید مصرف مواد مخدر از جمله کریستال، گل و شیشه در کشور مشهود شد و امروز در خوشبینانه‌ترین حالت حدود ۱۷ میلیون نفر درگیر مواد مخدر هستند.

طالبی افزود: یکی از سیاست‌های دشمنان هدف قرار دادن بنیان خانواده است که چنانچه حتی یک نفر هم در خانواده‌ای معتاد بوده رسالت آموزش و پرورش مختل خواهد شد که پیرو این مهم کشور برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر حدود ۱۶۷ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی اظهار داشت: همسرآزاری، کودک آزاری، شرارت، قتل، جرایم منکراتی، افزایش زندان‌ها و مواردی از این قبیل بیش از ۶۰ درصد این آسیب‌ها به صورت مستقیم با موضوع مواد مخدر در ارتباط بوده است همانطور که در حادثه تبرکشی گرگان آن فرد معتاد به مصرف مواد مخدر به ۱۱ نفر از همشهریان گرگانی آسیب زد که نمونه بارز آسیب‌های مواد مخدر بوده که نظام اجتماعی را مستقیم و غیرمستقیم مختل می‌کند.

وی بیان کرد: برای مقابله با مواد مخدر بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز نثار ایثارگری برای کشور شدند تا در کشور شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: اصطلاح «سواری مجانی» و توزیع رایگان در ماه‌های اول پیرو لذت‌طلبی، کنجکاوی، عدم آگاهی خانواده اتفاق می‌افتد که جوانان را بی‌صدا درگیر اعتیاد می‌کند که تا پنج سال اول اعتیاد آنها خانواده‌ها متوجه نمی‌شوند که این یکی از دغدغه‌های اصلی ما برای آموزش در راستای پیشگیری است.

طالبی افزود: خانواده‌ها همیشه «کجا، با کی و چه می‌کند» را در ذهن خود پیرامون فرزندانشان داشته باشند و برای تخلیه هیجانات فرزندانشان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند چرا که درمان مشکل ولی پیشگیری آسان‌ترین راه است.

وی اظهار داشت: دشمنان با تزریق مواد مخدر ترک، ترکمن، فارس، بلوچ، کرد، شیعه و سنی را نمی‌شناسند و هدفشان سرزمین ایران و بنیان خانواده است.

وی بیان کرد: میانگین مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کرده و سن ۲۲-۲۴ سالگی است و ۸۰ موسسه وسط میدان برای مقابله با این آسیب اجتماعی در حال تلاش هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار