دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: اگر قرار است در حوزه پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر در سطح این استان به موفقیت دست یابیم، رسیدن به این مهم نیازمند کار گروهی منسجم است.

رسیدن به موفقیت در پیشگیری از اعتیاد نیازمند کار جمعی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی طالبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، خانواده و فرزندپروری با ۵۵ درصد رشد در سال گذشته ۲۹۱ هزار و ۲۵۴ نفر بوده و در آموزش مهارت‌های مراقبتی از خود، ویژه ابتدایی دوم با ۱۰ درصد رشد، ۳۴ هزار و ۳۶۹ نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: در دوره پیشگیرانه «مدرسه مراقبت اجتماع‌محور»، ویژه مدارس متوسطه اول و دوم، یک درصد رشد با مجموع ۴۵ هزار و ۵۳۶ نفر آموزش داشتیم.

طالبی یادآور شد: در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۸ نفر را آموزش دادیم که رشد ۳۹۰ درصدی داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در رابطه با آموزش و مقابله با شیوع مواد مخدر ۱۸۵ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه آموزش با محوریت مهارت‌های زندگی، خانواده، و خانواده سالم در معرض خطر، ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: بر اساس آمار ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسر آزاری، ۳۵ درصد کودک آزاری، ۳۰ درصد شرارت‌ها، ۲۰ درصد جرایم منکراتی، ۲۰ درصد قتل‌ها، ۴۰ درصد سرقت‌ها و ۶۰ درصد جمعیت کیفری مستقیماً با مواد مخدر در ارتباط بوده‌اند.

طالبی اظهار کرد: گل و شیشه دو ماده مخدر بسیار قوی و توهم زا است که متأسفانه در جامعه شیوع پیدا کرده و به دلیل دسترسی آسان، بی بو بودن و مصرف راحت تر بسیاری از خانواده‌ها بعد از ۵ سال متوجه مصرف مواد فرزندان و یا دیگر افراد خانواده می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: برای حفاظت از دانش آموزان نیز تا شعاع ۵۰۰ متری مدارس همه قلیان سراها را جمع آوری کرده‌ایم و برنامه‌های آموزشی متعددی را در مدارس ارائه داده و می‌دهیم.

طالبی گفت: در حال حاضر مافیای مواد مخدر بنیان خانواده‌ها و بخصوص نوجوانان را هدف گرفته است و رسانه‌ها در اطلاع رسانی نسبت به مضرات مواد مخدر نقش سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: با اشاره به کشف ۱۰ تن انواع مواد مخدر در استان اظهار کرد: این کشفیات در دو حوزه شیشه و هروئین بیشترین میزان کشف بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز، خدمات درمانی به معتادان ارائه می‌دهند که سال گذشته ۵۵ هزار نفر تحت درمان قرار گرفتند.

طالبی افزود: مرکز ماده ۱۶ توسکستان که فقط ظرفیت پذیرش ۱۰۰ معتاد را داشت با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری گرگان در مساحتی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت نگهداری ۴۰۰ نفر در حال احداث است.

طالبی ادامه داد: در همین راستا در شهرستان گنبد نیز با همکاری شهرداری و خیران مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۴۰ نفر در حال احداث است که امید داریم این دو مرکز مهم در دهه فجر امسال و هفته دولت سال آینده افتتاح شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار