مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تا سال آینده، استان از 14 خانه و بازارچه صنایع‌دستی بهره‎مند خواهد شد.

بهره‎برداری از 14 خانه و بازارچه صنایع‌دستی در گلستان

 به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی به ضرورت افزایش ماندگاری مسافر در استان اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‎ها و قابلیت‎های بالای استان گلستان، از این مزیت‎ها باید در جذب مسافر و ماندگاری گردشگران تلاش شود.

بازارچه صنایع‌دستی در گلستان

وی تصریح کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در راستای اولویت‎های گردشگری اقدام شده و در نظر است پروژه‎هایی را اجرایی کنیم که ماندگاری مسافر را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان به پروژه مهم و بزرگ موزه روستایی قرق اشاره داشت که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کلنگ‎زنی شد و در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت.

کریمی همچنین ظرفیت اقوام استان را ظرفیت دیگر استان برشمرد که در موزه روستایی با اجرای بازی‎های محلی، صنایع‌دستی و آداب و رسوم اقوام اقدام می‎شود و خانه‌های روستایی در این موزه ساماندهی می‎شود.

ایجاد بزرگترین موزه باستان‎شناسی در گنبدکاووس

وی به ایجاد بزرگ‌ترین موزه باستان‎شناسی در گنبدکاووس اشاره داشت که با همکاری فرمانداری این شهرستان در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بازارچه صنایع‌دستی در گرگان راه‎اندازی شده که حدود 200 نفر در این بازارچه اشتغال ایجاد شد و همچنین با ایجاد خانه صنایع‌دستی نسبت به راه‎اندازی کارگاه‎های تولیدی نیز اقدام شده است.

این مسئول همچنین تملک زمین در اکثر شهرستان‎های استان به منظور راه‎اندازی خانه صنایع‌دستی اقدام این اداره‌کل برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا سال آینده، استان از 14 خانه و بازارچه صنایع‌دستی بهره‎مند خواهد شد.

کریمی با اعلام اینکه دیوار دفاعی گرگان به عنوان یکی از پروژه‎های اصلی استان است، گفت: مراحل تمکین ردیف ملی انجام شده و در خصوص احیای یک کیلومتر از این دیوار بزرگ اقدام خواهد شد.

کریمی به برپایی نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از 24 لغایت 27 شهریورماه در گرگان، با حضور سفرای کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: از 28 استان در 164 غرفه برای حضور در این جشنواره دعوت شده و در بخش توانمندی‎های صنایع‌دستی و پیوند فرهنگ‎ها از قومیت‎های استان و همچنین روستاهای هدف گردشگری حضور خواهند داشت./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار