مدیر کل ثبت احوال گلستان گفت: از ابتدای امسال 105هزار و 592 درخواست از سوی متقاضیان واجد شرایط در این استان برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت احوال ثبت شده است.

 ثبت 105 هزار درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی در گلستان

به گزارش گلستان24، حسن وفایی دیلمی گفت: در این مدت 74 هزار و 53 کارت هوشمند ملی توسط ثبت احوال صادر و به متقاضیان تحویل شده است.

به گفته وی افراد بالای 18سال که کارت ملی ندارند با درخواست در سامانه ثبت احوال می توانند نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی افزود: در سال آینده سهمیه استان گلستان از 20میلیون کارت ملی هوشمند، بیش از 600 هزار کارت ملی هوشمند است.

*حدود 36 هزار ولادت در گلستان ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال گلستان همچنین گفت: حدود 35 هزار و 990 واقعه ولادت از ابتدای امسال در ادارات ثبت احوال استان ثبت و شناسنامه برای نوزادان صادر شد.

وی افزود: از این تعداد 18 هزار و 368 نفر مرد و بقیه زن هستند.

وفایی دیلمی اضافه کرد: بیشترین ولادت انجام شده در استان در مناطق روستایی با 9 هزار و 679 نفر نوزاد پسر و 9 هزار و 109 نفر نوزاد پسر بوده است.

وی در خصوص انتخاب نام برای فرزندان از سوی والدین گلستانی نیز گفت: محمد، محمدطاها و علی بیشترین نام های انتخابی برای کودکان پسر و فاطمه، فاطمه زهرا و یسنا بیشترین نام های انتخابی خانواده های گلستانی برای فرزندان دختر است.

به گفته وفایی دیلمی در استان گلستان بیش از 99 درصد ولادت ها در کمترین زمان تعیین شده توسط ثبت احوال که 15 روز است، ثبت می شود.

*راه اندازی 14دفتر پیشخوان ثبت احوال در گلستان

مدیر کل ثبت احوال گلستان از راه اندازی 14 دفتر پیشخوان ثبت احوال با مشارکت بخش خصوصی در شهرهای این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

وفایی دیلمی گفت: برخی از این دفاتر همزمان با دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

به گفته وی اکنون دو دفتر پیشخوان در شهر های گرگان و گنبد کاووس فعال و خدمات خود را در حوزه تعویض شناسنامه و کارت هوشمند ملی ارائه می دهند.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، آمار جمعیتی استان گلستان یک میلیون و 650 هزار نفر بود که کمتر از نیمی از آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

هم اینک گفته می شود که جمعیت استان به یک میلیون و 850 هزار نفر رسیده است.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران شامل 29 شهر و یکهزار و هشت روستا می باشد.

اداره ثبت احوال در این استان از طریق 14 اداره و چهار نمایندگی در چشمه ساران نوده خاندوز آزادشهر، فندرسک در خان ببین شهرستان رامیان، داشلی برون در اینچه برون و سیمین شهر در گمیشان به هم استانی ها خدمات ارائه می کند.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار