قائم مقام مدیر اجرای سرشماری گلستان خبر داد

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان گلستان گفت: بعد از شش روز کلاس آموزشی تعداد 112 نفر معاون فنی و کارشناس مسئول فنی و اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان انتخاب شدند.

انتخاب 112 نفر معاون فنی، کارشناس مسئول فنی و اجرایی در سرشماری گلستان

به گزارش گلستان24 ، قائم مقام مدیر اجرای سرشماری گلستان مهدی ملاغلامعلی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در این دوره آموزشی جمعا 135 نفر حضور داشتند که بعد از کلاس‌های آموزشی در آزمون یکسان که همزمان با سطح کشور صورت می‌گرفت شرکت کردند و در نهایت 112 نفر با توجه به نمرات به دست آمده به عنوان معاون فنی و کارشناس مسئول فنی و اجرایی انتخاب شدن.

ملا غلامعلی

وی تصریح کرد: در مرحله سوم کلاس‌های آموزشی ماموران سرشماری در 14 شهرستان استان به مدت شش روز و از تاریخ 12 لغایت 18 مهر ماه تشکیل خواهد شد که در این کلاس‌ها جمعا 650 نفر حضور خواهند یافت و در نهایت 520 نفر بعد از گذراندن آزمون انتخاب خواهند شد.

ماموران سرشماری بازوان اجرایی ستاد سرشماری و امین اطلاعات هم‌استانی‌ها است/ فعالیت 520 مامور آمارگیری در سرشماری استان گلستان

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان گلستان تاکید کرد: ماموران سرشماری از فیلترهای مختلف عبور کرده‌اند و آنها بازوان اجرایی ستاد سرشماری بوده و همچنین امین اطلاعات هم‌استانی‌ها است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از فعالیت 520 مامور آمارگیری در سرشماری استان گلستان خبر داد و گفت: سرشماری نفوس و مسکن 1395 در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری استان گلستان انجام می‎شود.

ملاغلامعلی خاطرنشان کرد: برآورد جمعیتی استان گلستان در سال 1390 شامل 483 هزار و 245 خانوار با جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون و 777 هزار و 14 نفر می‌باشد.

وی یادآور شد: گرگان با 135 هزار و 213 خانوار بیشترین و مراوه‌تپه با 12 هزار و 841 خانوار کمترین جمعیت استان را شامل می‌شوند.

در سرشماری امسال برای نخستین بار برای افزایش دقت و تسریع در دستیابی به اطلاعات و کاهش هزینه‌های، جمع‌آوری اطلاعات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

سرشماری امسال در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می‌شود و مهلت ثبت‌نام اینترنتی از سوم تا ٢٥ مهر و ثبت‌نام حضوری از طریق مراجعه مأموران سرشماری به درب منازل از ٢٥ مهر تا ٢٥ آبان ماه خواهد بود.

سرشماری اینترنتی یک صرفه‌جویی ملی است که ضرورت دارد مورد توجه ویژه همه مردم قرار گیرد ضمن اینکه ثبت‌نام اینترنتی سرشماری به صورت رایگان انجام می‌شود و همه مردم می‌توانند به راحتی و با مراجعه به سامانه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن به آدرس اینترنتی www.sarshomari95.ir اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در طرح ثبت‌نام اینترنتی شرکت کنند.

در صورت ثبت اطلاعات اینترنتی در این مرحله تنها کد آماری هر خانوار در سیستم ثبت می‌شود و نیاز به تکمیل مجدد پرسشنامه نخواهد بود که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ و وقت است.

کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی و حضوری و اینترنتی ثبت‌نام خواهند شد.

با توجه به محدودیت زمانی برای ثبت الکترونیکی اطلاعات خانوار، مردم هر چه سریع‌تر به سامانه فوق‌الاشاره مراجعه کرده و از این طریق در صرفه‌جویی ملی سهیم شوند تا هر چه زودتر کشور و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار