معاون استاندار گلستان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با هدف ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقاء وضعیت سالمندان، بانک اطلاعاتی سالمندان استان گلستان تهیه و تدوین شود.

بانک اطلاعاتی سالمندان استان گلستان تدوین شود

به گزارش گلستان24، علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای سالمندان استان اظهار داشت: ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقاء وضعیت سالمندان جزء وظایف ما در حوزه اجتماعی است و ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان با کمک سازمانهای بازنشستگی و دستگاه‌های مرتبط، می‌تواند گامی بلند برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر در حوزه سالمندان باشد.

بانک اطلاعاتی سالمندان استان گلستان تدوین شود

وی با بیان اینکه سالمندان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی کشور هستند، افزود: باید با احترام و تکریم سالمندان شرایطی را به وجود آوریم که امید به زندگی را در این افراد تقویت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: باید سازوکارهایى براى پیشگیرى از احساس انزوا و گوشه‌گیرى در افراد سالمند به وجود آوریم.

وی، تقویت نهادهاى عمومى و سازمان‌هاى مردم نهاد حامى سالمندان، وضع قوانین حمایت از سالمندان توسط سازمان‌هاى رفاهى، اقدامات تبلیغى و آموزشی براى تبیین شأن و منزلت افراد سالمند در جامعه و تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان را از راهکارهای اجرائی تکریم سالمندان اعلام کرد.

طهماسبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرائی و نهادها و سازمان‌های دولتی که از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردارند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن بخشی از ساعات خود در طول شبانه‌روز به بازنشستگان و سالمندان و ایجاد فرصت‌های زیارتی و سیاحتی برای آنها، در ایجاد انگیزه و امید به زندگی این قشر جامعه ، نقش آفرین باشند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که خانواده‌هاى داراى سالمند، به وسیله مشاوران خانواده و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها، با مشکلات دوران سالمندى و مراقبت از آن‌ها آشنا شوند.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار