معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با هدف ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقاء وضعیت سالمندان، بانک اطلاعاتی سالمندان استان گلستان تهیه و تدوین شود.

بانک اطلاعاتی سالمندان استان گلستان تدوین شود

 به گزارش گلستان24، علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای سالمندان استان اظهار داشت: ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقاء وضعیت سالمندان جزء وظایف ما در حوزه اجتماعی است و ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان با کمک سازمانهای بازنشستگی و دستگاه‌های مرتبط، می‌تواند گامی بلند برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر در حوزه سالمندان باشد.

وی با بیان اینکه سالمندان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی کشور هستند، افزود: باید با احترام و تکریم سالمندان شرایطی را به وجود آوریم که امید به زندگی را در این افراد تقویت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: باید سازوکارهایى براى پیشگیرى از احساس انزوا و گوشه‌گیرى در افراد سالمند به وجود آوریم.

وی، تقویت نهادهاى عمومى و سازمان‌هاى مردم نهاد حامى سالمندان، وضع قوانین حمایت از سالمندان توسط سازمان‌هاى رفاهى، اقدامات تبلیغى و آموزشی براى تبیین شأن و منزلت افراد سالمند در جامعه و تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان را از راهکارهای اجرائی تکریم سالمندان اعلام کرد.

طهماسبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرائی و نهادها و سازمان‌های دولتی که از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردارند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن بخشی از ساعات خود در طول شبانه‌روز به بازنشستگان و سالمندان و ایجاد فرصت‌های زیارتی و سیاحتی برای آنها، در ایجاد انگیزه و امید به زندگی این قشر جامعه ، نقش آفرین باشند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که خانواده‌هاى داراى سالمند، به وسیله مشاوران خانواده و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها، با مشکلات دوران سالمندى و مراقبت از آن‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار