مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از اجرای طرح نظارتی نوروز و نظارت دقیق و مستمر بازارهای شب عید و عرضه کالاهای اساسی مردم خبر داد و گفت: این طرح از 28 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین سال 1396 در سراسر استان ادامه دارد.

طرح نظارتی نوروز 96 در گلستان کلید خورد

به گزارش گلستان24، حسین حسن‎پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: طرح نظارتی نوروز با هدف نظارت دقیق بر بازار شب عید و جلوگیری از سوءاستفاده‎های احتمالی در استان گلستان اجرا می‎شود.

 نظارتی نوروز 96

وی بر لزوم توجه به حقوق مصرف‎کننده و حفظ سلامت شهروندان تاکید و تصریح کرد: در مرکز استان گلستان سه شعبه اختصاص داده شده است و پرونده‎های بخش «کالا و خدمات»، «بهداشت، دارو و درمان»، «قاچاق کالا و ارز» به فوریت بررسی و رسیدگی می‎شوند.

 

* عمده کالاهای قاچاق معدوم‎سازی می‎شوند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: در شهرستان‎های گنبدکاووس، بندرترکمن، کردکوی، علی‎آبادکتول و مینودشت شعبات تعزیرات وجود دارد مابقی شهرستان‎هایی که اداره تعزیرات ندارند پرونده‎های متشکله در شهرستان‎های دارای شعبه تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار می‎گیرد.

حسن‎پور تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‎هایی که در سبد خانوار اثر بیشتری دارند و عمدتا کالاهای پرمصرف اعم از میوه، تره‎بار، شیرینی، آجیل، خشکبار، کفش و پوشاک هستند در اولویت تعزیرات حکومتی است گشت‎های نظارتی قبل از 28 بهمن فعال شدند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی با متخلفان و سوءاستفاده‎کنندگان انجام دهند.

وی در خصوص معدوم‎سازی کالاهای مکشوفه قاچاق گفت: کالاهای قاچاق پس از آنکه کشف و ضبط شدند در دو مرحله به موجب رای صادره مورد بررسی قرار می‎گیرند برخی از کالاهای قاچاق معدوم‎سازی می‎شوند.

 

* طی 11 ماه جاری 6 هزار و 216 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: در سال جاری در حوزه قاچاق کالا و ارز تعداد 653 فقره پرونده تشکیل شد که 650 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به پرداخت جزای نقدی 10 میلیارد و 156 میلیون ریال محکوم شدند که 8 میلیاترد ریال در حق دولت وصول شد.

حسن‎پور با اشاره به اینکه در مدت 11 ماه امسال تعداد 6 هزار و 216 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شد، اظهار کرد: این پرونده‎ها خارج از نوبت رسیدگی و مختومه شدند این پرونده‎ها در بخش‎های کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار