پیام رسان هایی داخلی بیش از پیام رسان های خارجی امنیت دارند چرا که نرم افزار هایی چون تلگرام اطلاعات خود را به سرویس های جاسوسی می فروشند.

عاملان تخریب پیام رسان های داخلی چه کسانی هستند؟ / اطلاعات کاربران در پیام رسان های داخلی به چه اندازه محرمانه خواهد بود؟

به گزارش گلستان24؛فضای مجازی در ایران و بیشتر اقشار جامعه منتهی شده به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام،نرم افزاری که به علت سرعت و همچنین دیگر کارایی ها، کاربران نرم افزار هایی نظیر لاین و واتس آپ را به سوی خود کشاند و حال نیز این پیام رسان جزئی از زندگی هر فرد ایرانی شده است.

پاول دورف سازنده تلگرام که اصالت روسی دارد در سال2014  به علت ملاحضات امنیتی در اپلیکیشن ساخته شده توسط او و فشار دولت از کشور خود فرار کرد.

امنیتی بودن پیام رسان تلگرام بر کسی پوشیده نیست چرا که ما شاهدیم در سال گذشته مسائلی توسط همین پیام رسان پیش آمد که باعث خدشه دار شدن امنیت ملی کشور شد و حتی چند روزی این پیام رسان به همین علت فیلتر و محدود شد.

بی شک نقش پیام رسان ها در فضای مجازی در کل جهان به خصوص کشور ایران گسترده و نامحدود بوده به طوری که اکثریت مردم در فضای مجازی از این پیام رسان برای کارهای شخصی و  کاری خود استفاده می کنند.

اما چرا مسئولین کشور  برای بار دوم به این نتیجه رسیدند که حتما باید این نرم افزار فیلتر و از دسترس خارج شود؟این سوالی است که ذهن اکثر مردم را به خود درگیر کرده است.

همان طور که گفته شده مالک تلگرام به کشور های غربی گریخته و طبق اعلام رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور پاول دورف اطلاعات مردم ایران را جهت استفاده اسرائیلی ها و آمریکایی ها به آنها می فروشد.

همین طور تلگرام قصد دارد با اضافه کردن ارز دیجیتالی خود با نام(گرام) دست به فعالیت هایی بزند که علاوه بر این که امنیت کشور را خدشه دار می کند اقتصاد کشور را نابود می کند و هزاران میلیارد دلار ارز ضروری کشور به علت وجود این واحد پولی از کشور خارج می شود و بازار ارزی و پولی پر التهابی منتظر ایران خواهد بود.

با تمام این مسائل مسئولین کشور بارها جهت تعامل با مالک این نرم افزار درخواست همکاری کرده بودند ولی پاول دورف از هرگونه همکاری با کشور ایران سر باز زده و مسئولین کشور را واردار کرده تا پیام رسان داخلی را جایگزین این پیام رسان خارجی کنند.

برنامه نویسان خبره ای در کشور وجود دارند که می توانند با حمایت مردم نرم افزار هایی به مراتب بهتر از تلگرام بسازند،هم اکنون نرم افزار هایی مانند سروش،آی گپ و... در صدد این هستند تا در صورت مسدود شدن تلگرام باهم به رقابت بپردازند و جایگزینی برای تلگرام شوند.

ضد انقلاب،ادمین های برخی کانال های بزرگ تلگرامی و برخی از افراد که با تولیدات داخلی مشکل دارند به صورت گسترده در حال تخریب این اپلیکیشن های داخلی می باشند و به هرنحوی برای حفظ منافع خود در تلگرام چه به صورت تخصصی و چه غیر تخصصی دروغ هایی را علیه این نرم افزار ها منتشر می کنند.

از نگاه مردم بزرگترین ضعف پیام رسان های داخلی عدم امنیت آنها در حفط اطلاعات مردم می باشد و اکثر مردم بر این باور هستند که تمام پیام هایشان توسط سرویس های اطلاعاتی کشور رصد می شود.

اگر موضوع به این صورت بود باید تاکنون تمام پیام های کوتاه(sms) و مکالمات مردم در طول این سال ها که تلفن همراه به کشور آمده توسط سرویس های اطلاعاتی ضبط می شد،اصلا در هیچ عقل سلیمی نمی گنجد که این حجم از اطلاعات از تمام مردم برای رصد اطلاعاتی در اختیار برخی از سرویس های اطلاعاتی داخلی قرار گیرد.

این امر تنها زمانی ممکن است که اتفاق بیافتد که بنا بر ایجاد مسئله تنها شخص قاضی طی حکمی قضایی اجازه شنود و ضبط برای اطلاعات را به مقام های مسئول بدهد.

این مسئله تا جایی پیش رفت که مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی خود با مسئولین کشوری نقص حریم خصوصی مردم را در پیام رسان های داخلی حرام شرعی اعلام فرمودند.

این مسئله و حساسیت ها نشان دهنده این است که امنیت مردم در پیام رسان های داخلی محرمانه خواهد بود و هیچ کس حق ندارد بنا به خواسته شخصی خود از این اطلاعات سوء استفاده کند.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

  • مردم
    0

    شکست دولت روحانی در تثبیت قیمت دلار.. در تهران صف های طولانی برای خرید دلار تشکیل شده است

آخرین اخبار