انتقاد امام جمعه گنبدکاووس ار ارشاد گلستان:

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: سئوال ما این است که آیا فرهنگ و ارشاد رسالتی جز موسیقی و ترویج آن ندارد؟

اداره فرهنگ و ارشاد گلستان رسالتی جز موسیقی ندارد؟

به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام محمد حسین سبحانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان، این ماه را ماه رسول‎الله، مهربانی و محبت دانست و اظهار کرد: امیدواریم در ماه شعبان بتوانیم با رعایت شأن این ماه از بهجت و شادمانی میلاد نورانی ائمه معصومین(ع) استفاده کنیم و از فیوضات معنوی این ماه نیز بهره‌مند شویم.

وی با ابراز گله‎مندی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس افزود: متأسفانه در چند ماه اخیر تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی که دبیر آن ایشان است، کمرنگ شده و در جلسات تشکیل شده نیز موضوعات مهم و اولویت‌داری همچون امر به معروف و نهی از منکر به حاشیه رفته است که شاید به دلیل ادغام نامناسب چند شورا در شورای فرهنگ عمومی و نرسیدن به موضوعات مهم است.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه فرصت خدمتگزاری به مردم را باید غنیمت شمرده و تکالیف خود را در همه عرصه‎ها به انجام برسانیم، اضافه کرد: نباید این فرصت مغتنم را که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است با مشغول شدن به حاشیه‎ها و فعالیت‎های صرفاً اقتصادی از دست بدهیم.

سبحانی با تقدیر از فعالیت‎های فرماندار ویژه شهرستان در حوزه فرهنگ، توضیح داد: گرچه وظیفه می‎دانیم از تلاش‎های فرماندار و مسئولان در زمینه فرهنگ تشکر کنیم، اما لازم است در این حوزه تلاش بیشتری صورت بپذیرد، چراکه در این بخش هرچه تلاش کنیم جهاد در راه خداست.

وی با اشاره به لزوم داشتن خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی، تبیین کرد: فاصله بین جلسات شورای فرهنگ عمومی نباید نهایتاً بیش از یک ماه طول بکشد و موضوعاتی که در جلسه مطرح می‌شود باید به درد جامعه بخورد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با انتقاد شدید از سخنان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس و مدیرکل این اداره در استان گلستان مبنی بر معرفی گروه‎های ویژه خوانندگان از سوی فرهنگ و ارشاد و ارائه بسته‎های پیشنهادی موسیقی برای عروسی‎ها و برنامه کنسرت‎ها و در دستور کار قرار دادن در جلسه شورای فرهنگ عمومی، گفت: بزن و بکوب‎های غیراسلامی به نام شادمانی و نشاط و ترویج موسیقی‎های غیرمجاز نباید در استان گلستان رواج یابد.

سبحانی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آیا فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتی جز موسیقی در حوزه فرهنگ ندارد؟ آیا هدف از انقلاب اسلامی ایران ترویج موسیقی بود یا احیای امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد اسلامی و دینی؟

به هیچ وجه با شادمانی مردم مخالف نیستیم

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه با شادی و شادمانی مردم مخالف نیستیم، افزود: ما از برنامه‎های جشن و سرور که در چارچوب قانون و شرع که حقوق الهی را رعایت کند، حمایت می‎کنیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس از پیشنهاد یکی از حضار مبنی بر برگزاری جشن‎های عمومی و بزرگ در شهرستان در اعیاد شعبانیه و میلاد ائمه اطهار(ع) با برنامه‎های مفرح استقبال کرد و عنوان داشت: اگر می‎دانستم دستور کار جلسه این است اجازه تشکیل آن را نمی‎دادم، چراکه شورای فرهنگ عمومی محل اندیشیدن برای ترویج تفکر ناب اسلام است نه ارائه مجوز به خوانندگان برای مراسم عروسی.

گفتنی است؛ در این دیدار قبل از سخنان امام جمعه شهرستان گنبدکاووس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و مدیرکل استانی این اداره سخنانی در طرح موضوع و دستور کار جلسه پیرامون موسیقی و ارائه بسته پیشنهادی برای عروسی‎ها و برنامه‎های شادمانه ایراد کرد که مورد انتقاد امام جمعه و جمعی از مدیران و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس قرار گرفت./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار