گلستان سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه با وجود میزان ابتلا و بستری رو به رشد گلستان در هفته های گذشته، در حال حاضر شاهد روند با ثباتی در استان هستیم.

گلستان در وضعیت با ثبات شیوع کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از استانداری گلستان، سیما سادات لاری امروز در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: با وجود پیک سخت گلستان در اسفند ۹۸، عملکرد منسجم و هماهنگ در این استان باعث شد شدت پیک های بعدی بیماری کاهش یابد.

وی بیان کرد: ایجاد مرکز پاسخگویی در گلستان یکی از اقدامات ارزشمند بود و البته همه باید تلاش کنیم مدت زمان شناسایی را به حداقل برسانیم تا بتوانیم زنجیره انتقال را منقطع سازیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح محله محوری شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی در تمام شهرستان های گلستان در حال اجراست و امیدواریم با همکاری نیروهای بسیج و دانشگاه شاهد موفقیت بیش از پیش این طرح در گلستان و سراسر کشور باشیم.

هادی حق شناس نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹، گفت: طی سال جاری گلستان در میانگین ابتلا در شاخص هر ۱۰۰ هزار نفر و فوت در شاخص هر یک میلیون نفر مبتلایان کرونا در کشور جز استان های آخر کشور است.

استاندار گلستان اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری و با وجود گسترش شیوع ویروس در اسفند سال قبل میزان متوسط فوتی های استان به ۵ تا ۶ نفر در روز کاهش یافت.

وی افزود: گلستان در روزهای اول با مشکل تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه بود اما در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده در سایز های مختلف در استان تولید می شود و علی بر نیاز استان، پاسخگوی نیاز دیگر استان های کشور نیز هست و در تولی ماسک نیز به رقم تولید روزانه ۴۰۰ هزار ماسک استاندار و بهداشتی در استان رسیده ایم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همراهی خیرین، دهیاران، شهرداران، نیروهای مردمی، بسیج و هلال احمر و همچنین دستگاه های اجرایی در مقابله با کرونا در استان شایسته تقدیر است.

حق شناس یادآور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی در گلستان با مشارکت ۲۳۰۸ نفر در قالب ۴ تیم حمایت، رهگیری، مراقبت در منزل و نظارت با محوریت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان در حال اجراست و خوشبختانه تاثیر مثبت و بسزایی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار