آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان بدون بررسی کامل بودجه نیمه تمام سال ۹۵ شهرداری گرگان به پایان رسید.

بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری گرگان نیمه تمام ماند

به گزارش گلستان24،دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور شهردار، برخی مدیران شهرداری و ۱۲ عضو شورا (تنها غایب جلسه صفرعلی پایین محلی نایب رئیس شورا بود) در محل برگزاری جلسات پارلمان محلی شهرستان برگزار شد.

بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری گرگان و سازمان های تابعه به عنوان مهم ترین برنامه جلسه در دستور کار قرار گرفت.

زهرا نورا رئیس شورا مطابق روال مرسوم ابتدا به بیان مهم ترین رویدادهای هفته جاری اشاره کرد. نورا سپس برگزاری چهار جلسه فوق العاده برای بررسی بیشتر بودجه سال ۹۵ را رای گیری کرد که با موافقت اکثریت اعضا مواجه شد. وی سپس از اعضای موافق درخواست کرد حتماً در این جلسات شرکت کنند.

نطق پیش از دستور از سوی ابراهیم جرجانی به مدت ۱۵ دقیقه بیان شد. بیشتر مباحث ذکر شده به بیان عملکرد شهرداری در سال جاری اختصاص داشت.

بررسی نیمه تمام بودجه سازمان فرهنگی ورزشی

باتوجه به اینکه بررسی کلی بودجه شهرداری نیازمند تخصیص زمان بسیاری بود، مقرر شد در این جلسه تنها یکی از سازمان های تابعه مورد بررسی قرار بگیرد. بر این اساس، مهدی خسروی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به بیان سرفصل های هزینه سازمان در سال جاری پرداخت.

خسروی در میان گزارش عملکرد خود درباره بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان نیز توضیحاتی ارائه کرد.

وی از هزینه یک میلیاردی تیم سوپرلیگی بسکتبال و همین مقدار برای تیم های پایه و بانوان سخن گفت.

وی همچنین گفت: امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان معوقه قرارداد بازیکنان و کادرفنی فصل گذشته پرداخت شد. وی ضمن بیان اینکه در فصل جدید بسکتبال به دنبال استفاده از بازیکنان داخلی و بومی هستیم از قرارداد ماهانه ۸۰ میلیون تومانی رایان ریچاردز بازیکن خارجی این فصل تیم شهرداری خبر داد.

مدیرعامل سازمان همچنین از لزوم واگذاری تعدادی خانه های فرهنگ شهرداری به بخش خصوصی سخن گفت.

واکنش عضو ورزشی به هزینه و بودجه بسکتبال

اسدالله کبیر رئیس کمیته ورزش شورا در واکنش به اظهارات بسکتبالی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اظهار کرد: اگر بخواهیم به جای بازیکن خارجی از سهمیه سه ملی پوش استفاده کنیم مبلغی نزدیک به همان پول را باید هزینه کنیم و اگر به دنبال بستن تیمی آبرومند هستیم، بودجه درنظر گرفته شده برای سال آینده بسیار کم بوده و با این وضعیت زنگ تفریح رقیبان خواهیم شد.

کبیر همچنین از افزایش بودجه سال جاری تیم شهرداری نسبت به سال گذشته که خود مسوولیت فنی تیم را برعهده داشت، سخن گفت.

محمدرضا سبطی در سخنان خود نسبت به واگذاری خانه های فرهنگ مطالبی عنوان کرد. سبطی گفت: هرچند واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ صورت می پذیرد اما مکانیزم های لازم برای برون سپاری اکنون فراهم نیست. وی با بیان اینکه این نوع واگذاری کار حساس و ظریفی است، بیان کرد: من با بررسی هایی که انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که برون سپاری با مکانیزم فعلی به صلاح نیست و برای این کار ابتدا باید زیرساخت های لازم را آماده کنیم.

در ادامه جرجانی در موافقت با پیشنهاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی سخنانی مطرح کرد و علیرضا پزشکپور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورا خواستار توجه جدی به مقوله فرهنگ در برنامه های سازمان شد.

مخالفت رئیس اسبق با پیشنهاد رئیس فعلی

حسین ربیعی رئیس سابق شورا نیز در اهمیت خانه های فرهنگ بیان کرد: خانه های فرهنگ در زندگی ماشینی امروز نقطه اتصال مردم محلات و زندگی آپارتمان نشینی هستند. ربیعی با اشاره به اینکه تعداد این خانه باید افزایش پیدا کند خواستار ارائه منظم گزارش فعالیت خانه های فرهنگ به اعضای شورای شهر شد.

باتوجه به اینکه حدود نیمی از زمان جلسه صرف بررسی بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شد درحالی که به تصویب اعضا نرسید، رئیس شورا پیشنهاد داد بررسی سایر موارد مربوط به بودجه به جلسات دیگر موکول شود. ناصر گرزین رئیس اسبق شورا، با اعلام مخالفت با این پیشنهاد گفت: نظرات اعضا و اصلاحیه های لازم سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان نخستین سازمان تابعه ای که مورد بررسی قرار گرفته در همین جلسه به پایان برسد و در جلسات بعدی به بودجه سایر سازمان های وابسته به شهرداری بپردازیم.

لشگرکشی پیمانکاران طلبکار به صحن علنی

در ادامه حضور جمعی ۳۰ نفره از پیمانکاران شهرداری در محل برگزاری جلسات، فضای خاصی را بر جلسه حاکم کرد. این پیمانکاران که به همراه مسئول خود برای اعاده طلب پروژه های ساخته شده راهی جز حضور در جلسه علنی نداشتند در فواصل زمانی مختلف گلایه های خود را بیان می کردند.

حسین صادقلو شهردار گرگان درباره مشکل پیمانکاران توضیحاتی ارائه داد. صادقلو با استناد به مواد ۱۹ و ۳۱ آئین نامه مالی شهرداری ها، مدعی شد توافقی که شهرداری با پیمانکاران بر اساس قرارداد مالی و ملکی بوده و این موضوع مورد تایید شورای شهر قرار گرفته است و اکنون باید نسبت به این تعهدات پایبند باشند.

در نهایت آخرین جلسه علنی شورای شهر پس از گذشت بیش از سه ساعت بدون بررسی بودجه شهری در سال ۹۵ به کار خود پایان داد.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار