رئیس کتابخانه های عمومی کردکوی : شهرداری از کتابخانه عمومی کردکوی حمایت کند

رئیس کتابخانه های عمومی کردکوی گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی یک نهاد غیردولتی می باشد و بیشتر درآمد ما طبق ماده ۶ دستورالعمل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال ۸۲ از طریق شهرداری تأمین می شود و شهردار مکلف است که نیمه هرماه نیم درصد درآمد کل شهرداری جهت تعمیر و تجهیز و هزینه های جاری کتابخانه به حساب کتابخانه واریز شود.

بیش از 10هزار کتاب کتابخانه کردکوی در سال ۹۵ به امانت رفت

به گزارش گلستان24، علی سلیمی بمناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار ما به نقش و اهمیت کتاب در جامعه پرداخت و گفت: کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای شکوهمند و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگانی بشر است.

رئیس کتابخانه های عمومی کردکوی

رئیس کتابخانه امیرکبیر شهرستان کردکوی با بیان اینکه افتخار ما نیز در این است که فرهنگ و باورهای دینی ما یعنی آیین مقدس اسلام مبتنی بر ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش است، اظهار کرد: خداوند منان معجزه ابدی و محبوبترین فرستاده اش را یک ‹‹کتاب›› قرار داده است؛ ‹‹قرآن کریم›› سرآمد همه کتابهای عظیم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیشینه فرهنگی ما و شما در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند و جهانی همه و همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی است.

سلیمی افزود: اگر تنها از بعد ملی هم به مسئله بنگریم، گرایش به کتاب و کتاب خوانی را تا حدود زیادی پیش از پذیرش اسلام و بسیار گسترده تر و پر دامنه تر پس از آن در میان مردم فهیم میهنمان به خوبی می بینیم.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی با اشاره به اینکه نقش برجسته، والا ،حساس و سازنده کتاب در پویشهای تکامل آفرین فردی و اجتماعی، ناشی از گستردگی روح ارزش دانش و بینش و ابهت و اهمیت فرهنگ مکتوب در تاریخ بشری است، بیان کرد: به راستی سزاوار نیست که چنین عنصرهایی را به دست فراموشی یا کم توجهی بسپاریم.

وی تأکید کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی باید به شکلی والا از کتاب قدردانی شود و نقش آن را در زندگی و جامعه پر رنگ تر نماییم.

بخشودگی جرایم دیرکرد در هفته کتاب و کتابخوانی در کردکوی

سلیمی از برگزاری برنامه های مختلف و متنوعی در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان کردکوی خبرداد و افزود: اعضایی که به هر دلیلی شامل پرداخت جریمه شدند می توانند از تاریخ 24 لغایت 27 آبان ماه به کتابخانه امیرکبیر کردکوی مراجعه کرده تا از بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه منابع خوانده شده کتابخانه های عمومی کردکوی در هفته کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذاشته می شود، گفت: تعداد سه نشست کتابخوان ویژه کودک، نوجوان و بزرگسال در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان کردکوی برگزار می شود.

راه اندازی ایستگاههای کتاب خیابانی در سطح شهر کردکوی

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی همچنین به راه اندازی ایستگاههای کتاب خیابانی در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: از طریق این ایستگاه کتابهایی را به شهروندان اهداء می کنیم و همچنین شهروندانی که تمایل دارند می توانند کتابهای خود را به کتابخانه کردکوی هدیه کنند تا دیگر شهروندان نیز از این کتابها بهره مند شوند.

سلیمی افزود: اهداء کتاب در بیمارستان، برگزاری بازیهای دانش آموزی، مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، مقاله نویسی، خلاصه نویسی و شعرخوانی از دیگر برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان کردکوی می باشد.

پرسنل کتابخانه عمومی کردکوی با خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل زاهدپور دیدار می کنند

وی از دیدار اعضای کتابخانه عمومی شهرستان کردکوی با خانواده اولین شهید مدافع حرم شهرستان خبر داد و گفت: بازدید مدیران و دانش آموزان مدارس از کتابخانه و دیدار پرسنل کتابخانه امیرکبیر کردکوی با فرماندار و امام جمعه از جمله برنامه های هفته کتابخوانی در این شهرستان می باشد.

رئیس کتایخانه امیرکبیر کردکوی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی نحوه صحیح خواندن کتاب به شهروندان در کتابخانه کردکوی برگزار می شود.

کتابخانه کودکان کردکوی سومین کتابخانه مستقل کودک کشور است

سلیمی از برگزاری برنامه های ویژه کودکان در بخش کودکان کتابخانه عمومی کردکوی خبرداد و افزود: کتابخانه بخش کودک شهرستان کردکوی بعنوان سومین کتابخانه مستقل کودک کشور در دو شیفت کاری با حضور دو نیروی کتابدار کودک درحال خدمات رسانی به کودکان است.

وی با بیان اینکه طی سه مرحله جهت برخورداری از منابع جدید کتاب اعلام نیاز کردیم، بیان کرد: طی سه مرحله قریب به 450 نسخه کتاب جدید وارد کتابخانه امیرکبیر کردکوی شد.

شهرداری کردکوی از کتابخانه عمومی کردکوی حمایت کند

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی به مشکلات موجود در این کتابخانه اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی یک نهاد غیردولتی می باشد و بیشتر درآمد ما طبق ماده 6 دستورالعمل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 82 از طریق شهرداری تأمین می شود و شهردار مکلف است که نیمه هرماه نیم درصد درآمد کل شهرداری جهت تعمیر و تجهیز و هزینه های جاری کتابخانه به حساب کتابخانه واریز شود.

وی افزود: متأسفانه این موضوع مهم در شهرستان کردکوی تمام و کمال محقق نمی شود که همین امر باعث بروز برخی مشکلات در نهاد کتابخانه های عمومی کردکوی شده است.

طی هشت ماه سال 95 تعداد 10500 نسخه کتاب در کردکوی به امانت رفت

سلیمی به استقبال خوب مردم از کتابخانه عمومی شهرستان کردکوی اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه سال 95 تعداد 10500 کتاب در کتابخانه عمومی کردکوی به امانت رفته که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس کتابخانه امیرکبیر کردکوی به عضویت مسن ترین عضو کتابخانه عمومی کردکوی که حدود 80 سال سن دارد اشاره کرد و ادامه داد: کودکان نیز کم و سن و سال ترین اعضای کتابخانه عمومی کردکوی هستند که در بخش کودکان بسیار فعال می باشند.

گفتنی است؛ کتابخانه امیرکبیر کردکوی دارای 21800 نسخه کتاب و تعداد 1051 نفر عضو می باشد.

همچنین شهرستان کردکوی دارای چهار کتابخانه امیرکبیر، بخش کودکان، کتابخانه روستایی سایکنده و مشارکتی سرکلاته خرابشهر می باشد.

لازم به ذکر است؛ کتابخانه دیگری درحال احداث در شهرستان کردکوی وجود دارد که روبروی بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) واقع شده است.


منبع : رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار