عضو انجمن انبوه‌سازان گلستان:جذب بیش از حد دانشجو رشته‎ مهندسی، باعث ایجاد فارغ‎التحصیلان بیکار شد

​عضو انجمن انبوه‌سازان استان گلستان گفت: جذب بی‌حد و مرز دانشجو در رشته‎های مختلف مهندسی توسط برخی دانشگا‎ه‌ها و مراکز آموزشی در سال‌های اخیر به تجارت‌خانه تبدیل شده و به جای علم‌آموزی در حقیقت مدرک‌فروشی می‎شود.‎

دانشگا‎ه‌ها به جای علم‌آموزی به مدرک‌فروشی تبدیل شدند
 
به گزارش گلستان24، شهاب نورانی‎نیا ضمن تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان کشور و به خصوص استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: درجامعه امروزی که تمام اقشار جامعه با رمز اقتصاد مقاومتی روی پا ایستاد‎ه‌اند و دریچه‌های امید را در فرسخ‎ها عقب‎تر می‌توان رصد کرد، به طور قطع حال و روز جامعه مهندسی ساختمان نیز که به عنوان بزرگترین جامعه مهندسی کشور می‎باشد فارغ از مسائل و مشکلات جامعه نیست.

وی جذب بی حد و مرز دانشجویان مهندسی توسط برخی مراکز آموزشی را مهمترین مشکل موجود برای رشته‎های مختلف مهندسی عنوان کرد و گفت: متأسفانه این روزها شاهد تحمل سختی‎ها و فشارهای زیادی بر دوش جامعه مهندسی به خصوص حوزه ساخت و ساز در بازار حرفه‌ای هستیم.

مهندس عمران و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ادامه داد: نتیجه این امر، وجود انبوهی از فارغ‌التحصیل‎های بیکار در رشته های مختلف مهندسی شده است که همه شاهد آن هستیم.

نورانی‌نیا با اشاره به افزایش تعداد عضویت در سازمان نظام مهندسی کشور گفت: اگر بخواهیم سازمان نظام مهندسی ساختمان را در 20 سال گذشته بررسی آماری کنیم مشاهده خواهیم کرد که در چهار سال گذشته تعداد عضویت مهندسان تقریبأ معادل با 16 سال گذشته سازمان از زمان تأسیس برابری خواهد کرد آیا به اندازه 30 درصد این آمار، توسعه بازار و کسب و کار در این حوزه داشته‌ایم؟ 

وی خاطرنشان کرد: از همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در حوزه مشکلات جامعه مهندسان کشور دعوت می‌کنم به تفکری عمیق در خصوص فردای مهندسی ایران بپردازند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار