رئیس تبلیغات اسلامی کردکوی:توجه به فقرا و مساکین در ماه رمضان بیش از سایر ماه‎ها باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی، توجه به فقرا و مساکین را از ویژگی‎های ماه مبارک رمضان دانست و گفت: توجه به فقرا، مساکین و درماندگان در ماه مبارک رمضان باید بیشتر از سایر ماه‎ها باشد.

اعزام 65 مبلغ به نقاط مختلف کردکوی در ماه رمضان
به گزارش گلستان 24،حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از ماه‎های استثنایی و ماه نزول قرآن است و علاوه‎بر نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، سایر کتب آسمانی نیز در این ماه نازل شده است که نزول کتب آسمانی عظمت و ارزش این ماه را بالا برده است.
 

*کاهش آسیب‎های اجتماعی در ماه مبارک رمضان

وی ماه رمضان را نگه‎دارنده دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان روح عفو، گذشت، تواضع و فروتنی در مردم بیشتر می‎شود و برکت این ماه کاهش آسیب‎های اجتماعی را به همراه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی ادامه داد: براساس گزارش مسؤولان در سال‎های گذشته جرایم، کارهای خلاف و نزاع و درگیری در ماه مبارک رمضان کاهش می‎یابد که از برکات این ماه و لطف و عنایت خداوند است از طرفی حضور در مساجد، اقامه نماز و بهره‎مندی از سخنرانی‎ها در ماه مبارک رمضان در کاهش آسیب‎های اجتماعی بی‎تاثیر نیست.

محمودی، توجه به فقرا و مساکین را از ویژگی‎های ماه مبارک رمضان دانست و افزود: پایان ماه رمضان و اتمام روزه‎داری توجه به فقراست که با پرداخت زکات و اقامه نماز در روز عید فطر روزه ماه رمضان کامل می‎شود، از این رو توجه به فقرا، مساکین و درماندگان در ماه مبارک رمضان باید بیش از سایر ماه‎ها باشد.

وی با بیان اینکه یک طرف ماه رمضان توجه به خداوند است و نگاه دیگر این ماه توجه به جامعه است، اذعان کرد: دعا برای گرفتاران، مساکین، بیماران و همچنین پرداخت زکات فطره برای مستمندان و فقرا نگاه ماه مبارک رمضان به جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با اشاره به برنامه‎های شاخص ماه مبارک رمضان در کردکوی، تشریح کرد: همانند سال‎های گذشته برنامه‎های متنوع و مختلفی در کردکوی برگزار می‎شود و به تمامی مساجد شهرستان حتی در دورترین روستاها مبلغ اعزام شده و بیشتر مساجد نیز هنگام اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء برنامه دارند.

محمودی از برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان در شهرستان کردکوی خبر داد و اذعان کرد: در این ماه 65 مبلغ بومی و غیربومی به مراکز فرهنگی، مذهبی و ادارات کردکوی اعزام می‎شوند.

وی مطرح کرد: امسال به دلیل تقارن مناسبت‎هایی مانند رحلت امام راحل، قیام 15 خرداد و وفات حضرت خدیجه (س) با ماه مبارک رمضان، روحانیون و مبلغان علاوه‎بر بیان احکام و مسائل اخلاقی، به تبیین دیدگاه‎های امام راحل در بخش‎های فرهنگ، اقتصاد، سیاست و سبک زندگی اسلامی و علوی، بیان عظمت قیام خونین 15 خرداد، شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، تبیین سیره حضرت خدیجه (س) و وظایف بانوان، عظمت قرآن کریم و آسیب‎های اجتماعی می‎پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه مراسم ترتیل‎خوانی قرآن کریم از برنامه‎های محوری ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: مراسم ترتیل‎خوانی در اکثر مساجد شهرستان کردکوی برگزار می‎شود که برنامه محوری آن هر روزه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع شهرستان کردکوی برگزار خواهد شد.

محمودی متذکر شد: علاوه‎بر تلاوت و ترتیل قرآن کریم، جلسه بیان تفسیر قرآن کریم با حضور حجت‎الاسلام آزادی از مفسرین و اساتید برجسته حوزه علمیه قم بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع کردکوی برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار