جلسه شورای حمل و نقل گلستان با موضوع " بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه حمل و نقل " با حضور مدیران کل عضو شورا برگزار شد.

استقرار سامانه رادار هواشناسی در گلستان

به گزارش گلستان 24، ​نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان در این جلسه گفت :امروزه نقش هواشناسی در حمایت از سرمایه های مادی ، کشاورزی ، حمل و نقل ، صنعت ، شیلات ، جنگل و سایر ابعاد اقتصادی و اجتماعی و در نهایت سلامتی انسانها و تامین امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست ، بطویکه اطلاعات اقلیمی و پیش بینی های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت مبنای برنامه ریزی و تصمیم گیری های کلان است.

وی افزود : در حال حاضر با توجه به جایگاه ویژه اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن نقش هواشناسی تحت سامانه "ترویج هواشناسی کاربردی ( تهک ) " در ابعاد کشاورزی ، حمل و نقل ، شیلات و کمبود استان گلستان جهت شناسایی بارشهای محلی بخصوص در فصول گرم سال که در سنوات گذشته باعث خسارات زیاد شده استقرار رادار هواشناسی ضروری است. 

وی تصریح کرد : با توجه به مسائل فوق و با این باور که استقرار سامانه رادار هواشناسی در استان یکی از گامهای اساسی در زمینه اقتصاد مقاومتی است ضروری است توجه به این مقوله جزو ضرورت ها باشد. 

در پایان با حمایتهای سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل راه و شهرسازی و هواشناسی و سایر اعضاء موضوع تجهیز استان به سامانه رادار هواشناسی در راستای اقتصاد مقاومتی ، در شورای حمل و نقل استان مصوب شد.

 

انتهای پیام / ا 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار