به منظور رسیدگی به مشکلات مردم

جلسه شورای روستای «آق‌قایه» از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس با حضور امام جمعه این شهرستان در محل دهیاری این روستا برگزار شد.

جلسه شورای روستای «آق‌قایه» با حضور امام جمعه گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ، نهاد امامت جمعه اگرچه در ساختار رسمی و سیاسی کشور به عنوان یک نهاد و ساختار حکومتی تعریف شده است اما این جایگاه و این مفهوم بیش از آن که به حکومت نزدیک باشد باید در افق مطالبات مردمی و در دل مردم جای داشته باشد چرا که اساسا برپایی و اقامه نماز جمعه و در کنار آن تعیین شاخص و محوری در شهرها به عنوان امام جمعه برای سامان بخشیدن به مطالبات مردمی است که بنا بر نص صریح قانون برای عدالت‌خواهی و اجرای عدالت اجتماعی مطالباتی را نهفته و آشکار در دل و بر زبان دارند شکل گرفته است.

امام جمعه از جنس مردم و از درون خود مردم انتخاب می‌شود تا با علم، درایت و فقاهتی که او را در جایگاهی خطیر قرار داده است بتواند در مسیر رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف متعالی خود که بسط عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان و مستضعفان است به قدر سهم و جایگاه خویش کمک کند.

به همین منظور حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با هدف رسیدگی به مشکلات مردم روستای «آق‌قایه» با حضور در محل دفتر اعضای شورای این روستا علاوه بر دیدار با اعضای شورا و دهیار روستای «آق‌قایه» از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در جریان مشکلات و معضلات عمده این روستا در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، زیرساختی و اجتماعی قرار گرفت.

عضو شورای روستای «آق‌قایه» که به نمایندگی برای طرح مشکلات روستا در این جلسه سخن می‌گفت با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی جاده‌های روستا با مشکلاتی روبه‌رو هستند، افزود: درخواست ما این است که با توجه به اینکه روستای آق‌قایه چسبیده به محدوده شهری است برخی از امکانات را که تا چند متری روستا آمده است از مردم ما دریغ نکنند و بگذارند مردم ما با هزینه و تلاش خود و نمایندگانشان از این مواهب بهره ببرند.

شهلا ملک‌پور با تاکید بر اینکه دو مدرسه در روستای «آق‌قایه» وجود دارند که به دلیل فقر منابع مادی از هیچ امکانی بهره‌مند نیست، خاطرنشان کرد: در این مدارس حتی سرویس ‌هداشتی مناسب برای استفاده دانش‌آموزان وجود ندارد و محوطه‌ای نامناسب و غیرایمن به همراه کلاس‌های تخریبی و بدون امکانات همه والدین را از سلامت کودکان و نوجوانان خود نگران کرده است.

وی بر لزوم بازسازی و ایمن‌سازی مدارس این روستا تاکید کرد و گفت: باید قبل از آنکه اتفاقی افتاده و خدای نکرده دانش‌آموزی آسیب ببنید این بازسازی صورت بگیرد و در این مسیر مردم روستا حاضر به همکاری هستند اما باید ادارات مربوطه نیز به نحو مطلوبی پای کار بیایند.

عضو شورای اسلامی روستای «آق‌قایه» با اشاره به تحصیل صدها نفر از جوانان و نوجوانان منطقه در مدرسه علمیه این روستا، اضافه کرد: در نظر داریم با توجه به در اختیار قرار دادن یک زمین 3 هزار و 600 متری در روستا برای مدرسه علمیه این فضا را نیز دوباره و با امکانات و فضاهایی بیشتر بسازیم.

ملک‌پور با تشکر از حضور امام جمعه شهرستان در روستای «آق‌قایه» به منظور رسیدگی به مشکلات مردم و روند توسعه و عمران این روستا، افزود: ما از همه مسوولان شهرستان گنبدکاووس انتظار داریم برای بررسی مشکلات و شنیدن حرف‌های مردم به روستا آمده و از نزدیک با معضلات آشنا شوند.

گفتنی است در پایان این نشست حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان، اعضای شورای اسلامی روستای «آق‌قایه» و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه از وضعیت مسیرهای ارتباطی، اماکن و فضاهای آموزشی و حوزه علمیه این روستا بازدید کرده و با مسوولان آن به گفت‌و‌گو پرداختند.

 

 

انتهای پیام

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار