استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: استان گلستان در رتبه بندی اقتصاد مقاومتی کشور ششم شد.

گلستان رتبه ششم اقتصاد مقاومتی را کسب کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ حسن صادقلو، در همایش منطقه ای استانداری های گلستان،مازندران و سمنان اظهار کرد: استان گلستان در رتبه بندی اقتصاد مقاومتی کشور ششم شد که این در قرارگاه اقتصاد مقاومتی فراتر از وظایف محوله بوده است.  

صادقلو با تاکید بر اهمیت تولید و اشتغال افزود: علی رغم عدم تناسب منابع و مصارف بانکی در گلستان و کشاورزی بودن استان، ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۳۳ واحد تولیدی در جهت رونق تولید پرداخت شده است.

وی با اشاره به اعتبارات دولت تدبیر و امید در گلستان تصریح کرد : هشت هزار و ۳۰۳ پروژه در گلستان با اعتبار  سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۵ هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

صادقلو با اشاره مشکلات واحدهای صنعتی گلستان افزود: سال گذشته مشکل ۲۰۰ واحد صنعتی استان مرتفع شد و با ایجاد کمیته ای نظارت لازم به واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات صورت پذیرفت.

وی استفاده از ظرفیت تبصره ۳۶ قانون اصلاح بودجه ۹۵ در گلستان را ارزشمند قلمداد و تصریح کرد: ۴۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به گلستان تخصیص یافت که تا این لحظه برای ۲۹۳ میلیارد آن اقدام شده است.

صادرات گلستان ۳۷ درصد رشد داشته است

استاندار گلستان با اشاره به رشد ۳۷ درصدی صادارات و رشد ۳۰ شاخص اصلی گلستان خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید موفق شده است تا دهه فجر سال ۹۵ بیش از ۵۶ هزار شغل در استان ایجاد کند و ۵۱ واحد تولیدی با سرمایه گذاری بالای ۴ میلیارد تومان در استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

صادقلو

صادقلو با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به استان گلستان و مصوبات آن یادآور شد: تا کنون  ۹۸ درصد مصوبات آن سفر اجرایی شده است و مصوبات خاصی همچون منطقه آزاد اینچه برون و طرح گردشگری آشوراده نیز در در حال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: مقرر گردیده بود تا پایان این دولت زهکشی ۲۲ هکتار اراضی شمالی استان صورت گیرد که تا کنون ۵۲ هزار هکتار آن در حال عملیاتی شدن است.

استاندار گلستان به تخصیص بودجه ساحلی برای  گلستان اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید سد کبود وال به پایان رسید و ۸۰ درصد سد نرماب تکمیل شد.

وی افزود: در این دولت تولید میگو از رقم ۲۰۰ تن به ۱۳۰۰ تن  رسید که ۸۰ درصد آن صادرات می شود.

صادقلو با تاکید بر همراهی مردم گلستان در انتخابات ها، تصریح کرد: مردم استان گلستان با مشارکت بالای ۸۰ درصد در انتخابات مجلس و خبرگان رتبه نخست کشور را کسب کردند و همچنین ۸۰ درصد مردم استان در انتخابات رییس جمهوری و شوراها مشارکت داشتند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار