نماینده ولی فقیه در سپاه:

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هیچ توشه‌ای بهتر از صدقه جاریه برای آخرت نیست، گفت: جمهوری اسلامی صدقه جاریه امام راحل بود.

جمهوری اسلامی صدقه جاریه امام راحل بود

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سومین روز رحلت نیکوکار کشوری و از بزرگان اقوام استان گلستان که در مصلی بزرگ امام جعفر صادق (ع) شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه مرگ یک پل عبور برای انسان‌ها از دنیایی فانی به دنیایی باقی و ابدی است، اظهار کرد: خرسند و خوشحال آن بنده‌ای است که در لحظه مرگ خود را در آستانه لقاء الله دیده و مطمئن باشد که اندوخته‌های او برای آخرتش او را در رحمت و نعمت الهی قرار میدهد.

وی با بیان اینکه دنیا محلی برای ساختن آخرت انسان‌ است، تصریح کرد: برخی به خوبی از دنیا و نعمات آن برای ساختن آخرت خود استفاده می‌کنند و می‌دانند که آنچه امروز در دنیا در دستان آنها است از سوی خداوند امانتی است برای آزمایش بندگی و انسان دوستی آنها و به همین دلیل به آن مغرور نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در توصیه‌ای سرشار از حکمت و معرفت خود درباره توشه انسان برای آخرت بر سه نکته و مولفه مهم تاکید کرده‌اند، گفت: ایشان در تشریح این نکته‌ها می‌فرمایند که صدقه جاریه نخستین و مهم‌ترین توشه‌ا‌ی است که انسان‌ها می‌توانند برای آخرت به آن تکیه کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه صدقه جاریه از ساختن یک پل در روستای محروم گرفته تا ایجاد حکومتی بر پایه دین مبین اسلام همچون جمهوری اسلامی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشان بزرگترین صدقه جاریه تاریخ را با برپایی جمهوری اسلامی ایران برای آخرت خود و مردم حامی آن به عنوان توشه مهیا کردند.

وی با اشاره به اینکه آقای ابراهیمی از نیکوکارانی بود که در ایجاد صدقه جاریه از پیشگامان استان گلستان و کشور محسوب می‌شد، ادامه داد: آثار و برکات زیادی از این مرحوم مغفور در کشور ثبت شده و برای مردم و نیازمندان به کار گرفته شده است که قطعا توشه‌ای بزرگ برای ایشان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه دومین مولفه مهم کسب توشه آخرت دانشی است که سایرین از آن استفاده کنند، تصریح کرد: سومین مولفه نیز تربیت فرزندانی صالح برای جامعه است که در این دو مولفه نیز مرحوم ابراهیمی از طلایه‌داران این عرصه بودند که به دلیل اتکا به خدا همواره به هیچ کس دیگری اتکا نکردند.

سعیدی با اشاره به برخی ویژگی‌های این مرحوم، تاکید کرد: ایشان همواره خود را در محضر خداوند متعال می‌دانست و علاقه، محبت و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به عنوان رویه همیشگی خود ثبت و ضبط کرده بود.

وی با اشاره به اینکه بارها ایشان با مردم‌داری و ریش سفیدی مشکلات بزرگی را در منطقه مرتفع کردند، اضافه کرد: برپایی چنین مجلس بزرگ و باشکوهی در مصلی بزرگ شهرستان گنبدکاووس و حضور بی‌شمار مردم در تشییع جنازه ایشان از نکاتی است که نشان می‌دهد مردم به چه میزان از ایشان خاطرات خوب و محبت‌های مختلفی را دیده‌اند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار