استاندارگلستان:

استاندار گلستان گفت: اکتفا به بودجه های دولتی با توجه به کمبودهای شدید اعتباری راهگشای توسعه استان گلستان در بخش های مختلف نیست.

اکتفا به بودجه های دولتی راهگشای توسعه نیست

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی روز چهارشنبه در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانهای کشور در گرگان اظهار کرد: با درآمد 200 میلیارد تومانی امکان رسیدن گلستان به توسعه پایدار وجود ندارد که باید در تعیین شاخص ها ، روش های تامین درآمدها و جذب بودجه ها و سرمایه گذاران تجدید نظر کرد.
وی بیان کرد: توجه و حمایت بیش از پیش بخش خصوصی و تسهیل شرایط ورود آنها به گلستان، نیاز آینده استان و مورد تاکید و اصرار مدیران برای کاهش نیازهای مالی و اعتباری و هموار سازی راه توسعه است.
هاشمی بیان کرد: گلستان ظرفیت های فراوانی در بخش های گوناگون دارد که بخش خصوصی می تواند با تزریق سرمایه مناسب و تکمیل زیرساخت ها، درآمدهای استان را تا حد زیادی افزایش و مسیر رسیدن به توسعه پایدار را کوتاه تر کند.
استاندار گلستان ادامه داد: گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت ها و جذابیت های کم نظیر گلستان است که با فراهم شدن زیرساخت های لازم و ورود گردشگران بیشتر داخلی و خارجی ، منابع درآمدی پایدار برای استان ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: در راه رسیدن به این توسعه نباید فقط چشم به درآمد های داخلی داشت و باید با برنامه ریزی درست و هدفمند، جذب سرمایه های خارجی را هم به فهرست درآمدی استان اضافه کرد.
هاشمی افزود: برای افزایش درآمدها در بخش گردشگری و صنایع دستی که می تواند محور توسعه استان باشد باید به دنبال بازارهای ملی و فراتر از کشور بود تا کمبودهای درآمدی استان با نگرانی های کمتری تامین شود.
وی در ادامه بر لزوم برخورداری استانها از سهم اختصاصی درآمدهای مازاد مالیاتی تاکید کرد و گفت: این مدل و دیگر روش های انگیزشی می تواند به افزایش انگیزه برای بیشتر شدن درآمدهای پایدار در استانها و در نهایت حل مشکل کمبود اعتبارات دولتی منجر شود.
به گزارش ایرنا ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانها که به میزبانی گرگان در حال برگزاری است فردا چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار