معاون جهادکشاورزی گلستان مطرح کرد

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: جوکاران گلستانی ۵.۵ میلیارد تومان از دولت طلب دارند اما به علت کمبود اعتبارات هنوز پرداخت نشده است.

طلب ۵.۵ میلیارد تومانی جوکاران استان گلستان از دولت

به گزارش گلستان24؛حسین کاویانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره طلب کشاورزان جوکار استان گلستان اظهار داشت: جو 2 سالی است که به صورت تضمینی خریداری نمی‌شود و به صورت توافقی به مراکز خرید تحویل می‌شود.

وی گفت: امسال جو با قیمت تضمینی یک‌هزار و 30 تومان خریداری شد که این قیمت در بورس بین 850 تا 900 تومان بود که دولت مقرر کرده بود اختلاف این قیمت را به صورت یارانه به کشاورزان پرداخت کند.

کاویانی تاکید کرد:امسال 112 هزار تن جو در استان گلستان تولید شد که کشاورزان 33 هزار تن را به مراکز خرید تضمینی تحویل دادند و مابقی خودمصرفی بود.

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: 130 تومان اختلاف این محصولات باید در قالب یارانه به کشاورزان پرداخت شود که حدود 5.5 میلیارد تومان در استان گلستان می‌شود که تاکنون پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه تاکنون مکاتباتی شده است، گفت: مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده و استانداری هم پیگیر این مطلب شده اما به علت کمبود بودجه تاکنون این یارانه تامین نشده است.

معاون اقتصادی جهادکشاورزی با اشاره به افزایش تولید محصول جو در استان گلستان افزود: شرایط مناسب آب و هوایی، توزیع بذر مناسب اصلاح شده، اجرای برنامه‌های مدیریت مزارع و استفاده بهینه و مناسب از کودهای شیمایی می‌تواند از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید جو در استان گلستان باشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار