مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که از تعهد ایجاد 19 هزار و 400 فرصت شغلی امسال در استان تاکنون 16 هزار و 153 فرصت معادل 83 درصد با مشارکت 32 دستگاه مرتبط محقق شده است.

جذب 14 درصد از کارورزان در واحدهای تولیدی گلستان

به گزارش گلستان24،سعید مازندرانی روز دوشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال استان در گرگان اظهار کرد: در میان دستگاههای استانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با 5 هزار و470 فرصت شغلی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دو هزار و 277 فرصت شغلی بیشترین تلاش را در تحقق تعهد اشتغال گلستان داشته اند.
وی با یادآوری اینکه این اشتغال در بخش های مختلف و از جمله حوزه مشاغل خانگی بوده است، افزود: یکی از منابع در راستی آزمایی تحقق تعهد اشتغال امسال گزارش سازمان تامین اجتماعی استان بوده که بیمه شده جدید خود را هشت هزار نفر اعلام کرده است.
مازندرانی افزود: برای راستی آزمایی ایجاد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد؛ کارگروه نظارتی تشکیل و از هر شهرستان اشتغال ایجاد شده برای 50 نفر بررسی می شود.

*100 میلیارد ریال طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: امسال بیش از 100 میلیارد ریال طرح در حوزه مشاغل خانگی به بانکهای عامل برای دریافت وام معرفی شده اند که تاکنون 20 میلیارد ریال پرداخت شده است.
به گفته وی؛ بانک کشاورزی با 686 طرح به ارزش 6میلیارد و 300 میلیون ریال و پرداخت وام به 104 طرح و بانک سپه با 439 طرح به ارزش 3 میلیارد و 900 میلیون ریال و پرداخت وام به 100طرح رتبه های اول و دوم را دراین بخش دارند. 
وی افزود: وام پرداختی بانکها به مشاغل خانگی بیشتر در رشته های خیاطی و تایپ است.
به گفته وی؛ امسال برای گلستان 192 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از طرح های مشاغل خانگی اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین درخصوص جذب اعتبارات (بند الف و ب تبصره 18 قانون برنامه) بودجه سال 96 برای ایجاد فرصت شغلی در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال 68 طرح برای ایجاد یکهزارو 545 فرصت شغلی توسط هشت دستگاه استان تعهد شده است که 22 طرح با ایجاد 758 فرصت شغلی به بانکهای توسعه تعاون، ملی، سپه، رفاه، کشاورزی و صادرات معرفی شده اند.

*جذب 14 درصد از کارورزان در واحدهای تولیدی گلستان 
مازندرانی با بیان اینکه امسال تعهد استان جذب 4 هزار و 320 نفر کارورز در واحدهای تولیدی است، گفت: تاکنون 613 نفر معادل 14 درصد از این تعهد محقق شده است.
وی همچنین اظهار کرد: سه ماه از فعالیت کارورزان در واحدهای استان می گذرد، اما هنوز حقوق آنها واریز نشده است که ضرورت دارد این مشکل پیگیری و حل شود.
به گفته وی؛ حقوق کارورزان هر دو ماه یکبار پرداخت می شود.
او افزود: گلستان در جذب کارورز رتبه نخست کشور را دارد. 
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که بیش از 47 درصد از این جمعیت ساکن روستاها هستند.
طبق اعلام مرکز آمارایران نرخ بیکاری در استان گلستان 12.6 درصد است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار