مؤسس کانون جهاندیدگان گلستان:

موسس کانون جهاندیدگان گلستان گفت: همایش «زیست سالم و پویای سالمندی» با رویکرد کاهش فاصله نسل ها با برنامه ریزی اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان و کانون جهاندیدگان برگزار می شود.

همایش «زیست سالم و پویای سالمندی» در گرگان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24؛صفیه هادی پور، ظهر پنجشنبه، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حدود ۱۱ سال است که برای تحقق سالمندی پویا برنامه داریم و با مدیریت مشارکتی کار را جلو می‌بریم.

وی اضافه کرد: در ابتدا، هفته‌ای دو روز برنامه‌هایی با محوریت شیوه زیست سالم سالمندی برگزار می کردیم و در ادامه کلاس‌های ورزشی، زبان، کامپیوتر، نهضت سوادآموزی، موسیقی، یوگا و اردوهای مختلف اضافه شد.

هادی پور با بیان این که کلاس‌های حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و مثنوی خوانی هم انجام می‌گیرد، تصریح کرد: کانون رسالت دارد تا توجه به سالمند، خانواده، جامعه را به سمت پذیرش سالمندی به عنوان دوره مفید زندگی جلب کند تا رفاه جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی سالمند فراهم شود.

وی با بیان این که اصل کار ما گروهی است، اظهار کرد: در آموزش همگانی به مباحثی چون مهارت‌های ارتباطی مؤثر و روانشناسی و همچنین به جنبه‌های دیگر زندگی که سلامت جسمی را در نظر می‌گیرد، توجه می شود.

برخی از افراد دوره سالمندی را نمی‌پذیرند

مؤسس کانون جهاندیدگان استان گلستان اظهار کرد: در این کلاس‌ها سالمندان فارغ از جایگاه اجتماعی حضور می‌یابند.

وی با بیان این که برخی از افراد دوره سالمندی را نمی‌پذیرند، گفت: شرکت در این کلاس‌های به آن‌ها کمک می‌کند تا با آن کنار بیایند.

هادی پور با بیان این که حدود ۱۰۰ زبان آموز داریم، تصریح کرد: با این کلاس به طور غیرمستقیم با آلزایمر مبارزه می‌کنیم.

۷۰۰ عضو ثابت در کانون

مؤسس کانون جهاندیدگان استان گلستان همچنین به سینمای گروهی، استخر گروهی، کلاس‌های متنوع ورزشی از جمله یوگا و برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حدود هزار و ۸۰۰ نفر عضو متغیر داریم که از این تعدا ۷۰۰ نفر عضو ثابت هستند.

هادی پور خاطرنشان کرد: سالمندی اجتناب ناپذیر بوده ولی سالم و پویایی سالمندی امکان پذیر است.

وی گفت: سالمندی به طور نامحسوس شروع می‌شود و تدریجی ادامه می‌یابد، سرکوب گر پیش می‌رود و هدف ما این است که زمان تدریجی را طولانی‌تر کنیم.

برگزاری همایش در قالب گفتگوی بین نسل‌ها

مؤسس کانون جهاندیدگان استان گلستان اظهار کرد: وظیفه جامعه و مسئولان و برنامه ریزان باید متناسب با سطح توانایی سالمندان باشد و برای تأمین رفاه اجتماعی آن‌ها گام بردارند.

هادی پور بیان کرد: طرحی توسط امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان برنامه ریزی شده و کانون جهان دیدگان مجری آن است، این برنامه تحت عنوان «زیست سالم و پویای سالمندی همراه با نشاط اجتماعی با رویکرد کاهش فاصله نسل‌ها» اجرا می‌شود.

وی گفت: این برنامه که در شهرهای کردکوی، بندرگز، گنبدکاووس و گرگان تاکنون برگزار شده در روز ۱۱ ساعت ۱۰ الی ۱۲ در تالار فخرالدین اسعدگرگانی در قالب گفتگوی بین نسل‌ها برگزار می‌شود.

هادی پور تصریح کرد: با ۴۰ مدیر مدرسه دخترانه و پسرانه هماهنگ شده و از دانش آموزان به همراه پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادر دعوت می‌شود، این یک کار نمادین است تا انتظارات بیان شود.

وی با بیان این که توجه و برنامه ریزی برای سالمند یک حق است نه یک امتیاز، افزود: آن چه نسل فعلی دارند نتیجه زحمات نسل های گذشته است.

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار