مدیر جمعیت هلال احمر شهرستانهای بندرترکمن و گمیشان از برگزاری دوره توان افزایی امدادگران و نجاتگران غرب استان گلستان خبر داد و گفت: این دوره ها سبب افزایش توانایی نیروهای امدادی در سوانح می شود.

دوره توان افزایی امدادگران غرب گلستان برگزارشد

به گزارش گلستان24؛مهدی جعفری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره آموزشی امدادگران با حضور کارشناسان اورژانس و فوریتهای پزشکی با مباحثی چون محدودسازی حرکات و حمل مصدوم، ‌بستن کلار گردنی، استفاده از بک بورد و فیکس کردن مصدوم و استفاده از'kED ' و مدیریت راه هوایی و کار باساکشن آشنا شدند.
وی با یادآوری شعار امسال هفته صلیب سرخ و هلال احمر با عنوان 'همه جا برای همه' ادامه داد : آمادگی تخصصی و جسمی امدادگران و نجات‌گران هلال احمر همواره ضروری است.
18 اردیبهشت ( 8May ) مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمراست.
به گفته وی؛ غباررویی گلزار شهدا، تقدیر از خیرین ومربیان دادرس، دوره توان افزایی نجاتگران، برپایی ایستگاه سلامت و ایستگاه نقاشی، اجرای مانور در مدارس گمیشان‌، رژه خودرویی ادارات عضو کارگروه امداد و نجات شهرستان از برنامه‌های هفته هلال احمر (18 تا 24اردیبهشت) در بندرترکمن و گمیشان است.
جعفری همچنین از برگزاری نشست مشترک بین خیرین و داوطلبان هلال احمر بندرترکمن وگمیشان با مهندس حبیب درگاهی رییس سازمان داوطلبان کل کشور خبر داد و افزود: در این نشست آخرین وضعیت پروژه خیری ساز مرکز جامع پیشگیری،کنترل و درمان سرطان هلال احمربندرترکمن طرح و مقرر شد حمایت ها و مساعدت های لازم در ارتباط با این پروژه انجام گیرد.
بندرترکمن و گمیشان در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار