به شعور خبرنگاران توهین نکنید

چند وقتی است بحث شکایت حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از مدیر یک کانال تلگرامی معلوم الحال در فضای مجازی داغ است .

دفاع از فعال سیاسی در پوشش خبرنگار

به گزارش گلستان24؛این قلم گر چه به هر دو طرف ماجرا و رفتار سیاسی ( کانال معلوم الحال ) و مدیریتی ( حجت الاسلام فضیلت در اداره کل ارشاد )ایراداتی داشته اما با توجه به اظهار نظرهایی که پیرامون این موضوع رخ داده نکاتی مطمح نظر است :

اولا ؛ طبق قانون هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی می تواند نسبت به تضییع حقی که بواسطه انتشار یک مطلب از وی صورت گرفته احقاق حق کند و اصلا امری مذموم نیست و نمی توان مدیری را صرف اینکه در حوزه رسانه فعالیت می کند از حق قانونی وی باز داشت .

دوما ؛ مدیر این کانال معلوم الحال چند سالی است که با رویکرد تخریب مدیران ، افراد باتجربه و فرزندان استان را به دلیل غیرهمسو با بودن با دولت و یا حتی فعالیت مدیریتی در دولت سابق تخریب کرده و این فرصتهای خوب برای توسعه استان را از گلستان گرفته است ، شاید بعدها خسارات این رویکرد برای استان هویدا شود البته خسارت رفتن معاون پشتبانی سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان این روزها ورد زبان همه شده است .

سوما ؛ جالب است که مدیر این کانال تلگرامی یک زمانی برا ی یک رسانه کار می کرده ولی در حال حاضر در سیستم وزارت ارشاد و خانه مطبوعات هیچ هویتی در خصوص خبرنگار بودن وی وجود ندارد ، ایشان یک فعال سیاسی اصلاح طلب است که برای حزب خودش اطلاع رسانی و چانه زنی می کند .

چهارم ؛ اینکه از یک فعال سیاسی در پوشش خبرنگار حمایت می شود توهین به جایگاه خبرنگاران و سوء استفاده از این جایگاه است که تشکل های صنفی این حوزه باید ورود جدی کنند ،  قرار نیست هر کسی با خانواده اش قهر کرده به سمت خبرنگاری آمده و فعالیتهای منفعت طلبانه اش را در پوشش خبرنگار ادامه می دهد . نباید دوستان و طرفداران این فرد از جایگاه خبرنگاران سوء استفاده کنند و به اسم خبرنگار از او دفاع کنند ، مرد باشند و تحت عنوان حزب به یاری او بشتابند .

پنجم ؛ اگر این فرد واقعا روزنامه نگار یا خبرنگار است مثل مرد با نشریات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز کار کند و مطالبش را در آنها بنویسد تا همه چیز شفاف و علنی باشد نه اینکه در لجنزار تلگرام با فوروارد کردن مطالب سخیف از این کانال و اون کانال علیه شخصیتها شبهه پراکنی کند و بعد در برود .

ضمن اینکه هر کسی محصولی که خود کاشته را درو می کند یا به قول قدیمی ها هر کسی خربزه می خوره پای لرزش هم می نشیند .

عماد محمدرضا پور

ارسال نظر

آخرین اخبار