از داماد و رفیق تا استاندار سابق ؛

صفوی به طور مستقیم و غیر مستقیم هدایت فکری و سیاسی می شود ، او غیر مستقیم از اصلاح طلبان گرگان همچون هاشم مهیمنی ، درازگیسو ، رفعتی و مستقیم از بارچیان و یاسر محمدشفیع مشورت می گیرد.

مدیریت فرماندار گلستان به دست چه کسانی است؟ + تصاویر

به گزارش گلستان24؛ سید ابوالقاسم صفوی بعد از ماهها کش و قوس و حواشی ایجاد شده در فضای مجازی و حقیقی بالاخره به عنوان فرماندار گرگان منصوب شد .

صفوی مهره ای سیاسی و وابسته به جناح خاص بوده و هیچگونه زمینه کاری قبلی در فرمانداری نداشته است و انتصاب او ماحصل معامله سیاسی پشت صحنه خصوصا اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان با استانداری و نمایندگان لیست امید گرگان بود .

صفوی به هر نحوی بود فرماندار مرکز استان و یکی از شهرهای سیاسی و مهم کشور شده است ، اما نکته ای که خیلی شاید دوست دارند بدانند اینست که او توسط چه کسانی مدیریت می شود ؟

بنظر می رسد رویکردهای صفوی بیش از آنکه اجرای دستورالعمل ها و چهارچوب های نظام باشد ، ناظر به دیکته هایی است که از سوی جریان اصلاح طلب استان عنوان می شود و موضع منفی وی در قبال ساخت پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا ناهارخوران را می توان از این منظر تحلیل کرد .

اما همپیاله های فرماندار ، مشاوران اصلی و رفقای گرمابه و گلستان صفوی چه کسانی هستند ؟

نگارنده معتقد است صفوی به طور مستقیم و غیر مستقیم هدایت فکری و سیاسی می شود . در بخش غیر مستقیم می توان از اصلاح طلبان حوزه گرگان همچون هاشم مهیمنی ، درازگیسو ، رفعتی و ... نام برد .

اما او این روزها بطور مستقیم افرادی را در کنارش می بیند که با هم دوست صمیمی بوده و بعد از انتصاب هم در اکثر عکس ها دیده می شوند و البته برخی از آنها نسبت فامیلی هم با وی دارند .

رضا بارچیان مدیر چاپخانه گرگان و از فعالین سیاسی اصلاح طلب که در سالهای اخیر مواضع تندی از وی در فضای مجازی دیده ایم ، این روزها از بابت انتصاب صفوی خیلی خوشحال است و در اکثر مراسمات در کنار وی دیده می شود .

گفته می شود مهندس ناظر ساختمانی که رضا بارچیان در زمین مقابل امامزاده عبدالله گرگان می سازد ، ابوالقاسم صفوی است و سابقه همکاری این دو به قبل از دوران فرمانداری باز می گردد .

اما فرد دیگری که این روزها حضورش در کنار صفوی پررنگ شده یاسر محمد شفیع داماد فرماندار است .

 نام یاسر محمد شفیع بعد از انتخابات سال 92 و انتخاب روحانی در تشکلی بنام جوانان اصلاح طلب همراه با سیاوش بسطامی و محمد کیقبادی و ... زیاد مطرح شده است .

محمد شفیع در سال 94 به عنوان دبیر ستاد راهبردی اصلاح طلبان گرگان و آق قلا انتخاب شده بود و در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان نیز شرکت کرده بود ، او همچنین عضو مجمع جوانان اصلاح طلب استان نیز می باشد .

اما حاشیه های رنگین تر از متن نامبرده به تورهای مسافرتی است که گفته شده وی در شبهای قدر در ماه مبارک رمضان و ایام رحلت امام (ره)، همچنان تورهای آنتالیا ، گرجستان و ارمنستان و ... را برگزار می کرده است .

4885

به هر حال امیدواریم صفوی بتواند از عهده مدیریت شهری حساس چون گرگان برآید و در این راه از نفوذ بی حد و حصر اطرافیان و اقوام خود جلوگیری کند ، او باید به همه مردم خصوصا روستائیان که بخش مهمی از شهرستان گرگان هستند، بیندیشد .

این نکته را هم بداند که به مدد فضای مجازی همه اقدامات و نشست و برخاست های وی تحت رصد است و هیچ چیز از مردم پنهان نمی ماند ؛ افکار عمومی او را قضاوت و نمره خواهند داد ، پس با یکرنگی  و روراستی هم با اصحاب رسانه و هم با مردم تعامل داشته باشد .

2

 رضا بارچیان نفر دوم از سمت چپ

1

3

  یاسر محمد شفیع نفر اول از سمت راست

6

ارسال نظر

آخرین اخبار