مجمع مقابله با بیابانزایی سازمان ملل متحد در پایگاه رسمی خود از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برای برگزاری همایش مقابله با بیابانزایی و اجرای طرح های بیابان زدایی قدردانی کرد.

حدود 300 هزار هکتار از اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن است

به گزارش گلستان24؛طبق گزارش روز پنجشنبه این اداره کل، در این تقدیرنامه به موضوع همایش و محورهای مرتبط با زمین و اهمیت مقابله با بیابانزایی در جنگل و مرتع اشاره شده است.
این همایش به مناسبت 27 خرداد روزجهانی مقابله با بیابانزایی در گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد.
27 خرداد به عنوان روز جهانی بیابان زدایی است، 'سرزمین ارزشمند است، برای حفظ واحیای آن سرمایه گذاری کنیم'، شعار روز جهانی بیابان زدایی سال 2018میلادی بود.
گلستان با مساحتی در حدود دو میلیون و 192 هزار و 130 هکتار در شرق استان مازندران و غرب استان خراسان شمالی قرار دارد.
این استان مرزی دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و گرم بوده و منابع طبیعی آن شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست و شوره زار و دریا است.
اراضی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و 397 هزار و 244 هکتار بوده که شامل 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 20 هزار هکتار اراضی ساحلی و اراضی مستثنیات و 62 هزار و 420 هکتار اراضی موات است.
گفته می شود که حدود 300 هزار هکتار از اراضی مناطق شمالی و مرزی استان گلستان در معرض بیابانی شدن و تبدیل به دشت رسوبی شور است.
در گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر در 33 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا سکونت دارند که از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار