با توجه به گرمای شدید هوا قطعی همزمان برق و آب مشکلات بهداشتی و ریست محیطی زیادی را برای برخی از مردم شرق استان به وجود آورده است

قطعی آب و برق مردم شرق استان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است

به گزارش گلستان 24؛با توجه به گرمای شدید فصل تابستان و همچنین کمبود بارش باران و افزایش استفاده ی هم زمان مردم از آب و برق باعث ایجاد برخی از مشکلات در کشور شده که یکی از مهمترین این مشکلات کمبود آب جهت شرب و استفاده ی بهداشتی مردم و برق در جهت استفاده از وسایل سرمایشی بوده است.

وضعیت استان گلستان نیز از دیگر مناطق کشور بهتر نبوده و در برخی از موارد حتی از دیگر استانها وضعیت به مراتب بدتر داشته چرا که این استان به علت قرارگیری در نزدیک دریا علاوه بر گرمای زیاد دارای رطوبت بالای نیز می باشد.

در برخی از شهرهای شرق استان نظیر انبار علوم وضعیت زندگی مردم به شدت نگران کننده می باشد چرا که در این شهر و منطقه آب و برق در بیشتر ساعات قطع می باشد،که این مسئله مردم را دچار مشکلات زیادی کرده است.

در همین خصوص آقای محمدزاده یکی از ساکنان شهر انبارالوم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مردم منطقه بیشتر با دامداری و کشاورزی امرار معاش، و هزینه های زندگی خود را تامین میکنند.

وی با بیان اینکه قطعی مکرر برق و آب علاوه بر مشکلات اقتصادی مشکلات بهداشتی نیز برای مردم ایجاد کرده است.اظهار داشت: بنده و اعضای خانواده در چندین نوبت برای استحمام به خانه اقوام در شهر گرگان مراجعه کردیم.

وی ادامه داد: در گرمای شدیدی که این روزها شاهدش هستیم، احشام و طیور ما بعضا مریض و یا تلف شده اند‌، شما بگویید که ما انسانها در نبود آب و برق در این گرما چگونه باید طاقت بیاریم

احمد محمدزاده با اشاره به اینکه ما هر ساله در فصل تابستان با مشکل قطعی آب مواجه شده ایم.گفت: اهالی شهر و برخی از روستا های اطراف بارها این مشکلات را به مسئولین گوشزد کرده‌اند ولی  همچنان که مشاهده می کنید تغیرخاصی در این وضعیت ایجاد نشده است و مردم از ابتدایی ترین خدمات نظیر برق و آب محروم هستند.

قابل بیان است که در شهر انبارالوم و روستاهای اطراف اقوام زیادی نظیر ترکمنها سیستانی ها بلوچ ها زندگی می کنند، این شهر در توسعه اقتصادی و استان نقش ویژه‌ای دارد چراکه زمین های حاصلخیز برای کاشت پنبه جو و گندم در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار