مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: روستاهای استان باتوجه به ظرفیت های مختلف بهترین فرصت برای کارآفرینی، درآمدزایی و ایجاد شغل بوده و باید با اجرای طرح های اشتغالزا زمینه بازگشت جوانان مهاجرت کرده از این مناطق را فراهم کنیم.

بهترین ظرفیت برای کارآفرینی روستاهای استان است

به گزارش گلستان 24؛کلثوم غفاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وامنان و عطاآباد دو نمونه موفق همت جوانان برای رونق کسب و کار در روستا و بی نیازی از مهاجرت های بی دلیل به شهرها بوده که توانستند به الگویی مناسب برای روستاهای گلستان تبدیل شوند. 
به گزارش ایرنا در روستای وامنان عده زیادی از اهالی در تولید زعفران و در عطاآباد جوانان بسیاری در زمینه تولید لوازم چوبی منزل و مبل مشغول فعالیت و کسب و کار ستند. 
وی اضافه کرد: دولت تسهیلات کم بهره را برای رشد و توسعه چرخ های اقتصاد روستایی اختصاص داده تا طرح های اشتغالزا و درآمد آفرین بدون کمترین وقفه و تعلل اجرا و زمینه ماندگاری بیشتر در روستاها همراه با کسب درآمدهای کافی فراهم شود. 
غفاری بر یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای از سوی جوانان روستایی تاکید کرد و گفت: فراگیری یک مهارت بخشی از مسیر اشتغال جوانان بوده که زمینه آن با آموزش های مستمر سازمان فنی و حرفه ای فراهم شده است. 
وی ادامه داد: روستاها با خالی شدن جوانان و نیروهای تولید کننده به مراکز مصرف تبدیل شدند که لازم است سهم این مناطق در تولید با راه اندازی کارگاه ها و صنایع کوچک بار دیگر افزایش یابد. 
مدیر کل امور بانوان گلستان به اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در روستاها اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری دوره های تاب آوری افزایش توانمندی و تاب آوری زنان در مقابل مشکلات، ناامید نشدن و حفظ روحیه نشاط و شادابی است.
به گفته وی، طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در 12 منطقه در معرض آسیب استان طی سال جاری اجرا می شود.
به گزارش ایرنا پارسال طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در 20 منطقه آسیب پذیر گلستان اجرا شد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار