با حضور وزیر نیرو؛

با حضور وزیر نیرو و استاندار گلستان پروژه عملیات اجرایی آب رسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی گلستان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهرها و روستاهای مرزی استان

به گزارش گلستان24؛پیش از ظهر پنجشنبه، با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی گلستان آغاز شد.

علی نظری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: پروژه آبرسانی، جمعیتی بالغ بر ۵۵۶ هزار نفر در چهار شهر در شرق استان و ۱۳۰ روستای مرزی فاقد شبکه تأمین آب شرب را تحت پوشش قرار می دهد و نیاز آبی متوسط روزانه هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه را تأمین می کند.

وی از مهم ترین اهداف طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی استان گلستان تأمین نیاز آبی شهرهای گنبد، مینودشت، مراه تپه، گالیکش و حدود ۱۳۰ روستای واقع در نوار مرزی استان گلستان تا ۱۴۱۵ عنوان کرد.

نظری اجزای این طرح را حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه عمیق، اجرای ۵۶۰ کیلومتر لوله جمع آوری و انتقال آب، احداث مخازن ذخیره بتنی به حجم ۷۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، احداث یک واحد تصفیه خانه به ظرفیت هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، احداث ۱۱ ایستگاه پمپاژ و انتقال ۲۵ میلیون مترمکعب آب از سد نرماب برای جمعیت نقاط مرزی بیان کرد.

وی گفت: مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی مینودشت که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود بخشی از طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی است و با پیگیری های به عمل آمده مقدمات عملیات اجرایی تصفیه خانه پایاب سد با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش bot با برآورد ۶۰۰ میلیارد ریال و هم اجرای اولویت های اول و دوم و سوم با برآورد ۹۰۰ میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات بخش خصوصی داخلی به روش ماده ۵۶ قانون الحاق در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار