پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ایمر در شهرستان گنبدکاووس دو سال است که چشم انتظار تعامل مدیران گنبدی برای واگذاری زمین از سوی جهاد کشاورزی به جمعیت هلال احمر است.

40 مصدوم و 4 کشته در حوادث منطقه «ایمر»

به گزارش گلستان24؛جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه مشغول است.

هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند که به همین منظور شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ در ایران اسلامی برای این امر اختصاص یافته است.

این سازمان یعنی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌ها و زیرشاخه‌های متعدد دیگری در ساختار خود است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند.

تلاش‌ها و همت نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در طی سال‌های متمادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه ملت ایران اسلامی در طی سال‌های گذشته صحنه‌های غرورانگیزی از رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروهای این جمعیت مردمی را در خاطر دارند و به آن افتخار می‌کنند که نمونه‌های کوچ آن را در زلزله‌های متعدد کشور، سیلاب‌ها به ویژه سیلاب استان گلستان و همچنین حوادث و رخدادهای جاده‌ای دیده و شنیده‌ایم.

حال در شمال شرقی ایران اسلامی و در منطقه محروم شمال شهرستان گنبدکاووس و در دهستان «سلطانعلی» و «باغلی ماراما» این شهرستان پس از بروز رخدادها و حوادث بسیار زیاد و آسیب‌دیدگی و فوت تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس با پیگیری‌های بسیار موفق به اخذ مصوبه شهرستانی و استانی برای ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در روستای «ایمر» این شهرستان شده است.

براساس این مصوبه که موجب تخصیص و دریافت بودجه بسیار خوب استانی نیز شده است مقرر شده این پایگاه در قطعه زمینی ساخته شود که سند و قولنامه آن در اختیار جمعیت هلال احمر بوده اما گویا سازمان جهاد کشاورزی مدعی مالکیت آن است و برای آن مدارکی نیز در اختیار دارد.

حال برخی تعارضات که البته با نیت حفظ و حراست از بیت‌المال و حقوق مردم در حال انجام است مانع از بروز اتفاق و رخدادی مهم‌تر و البته در راستای استفاده بهینه و احسن امکانات بیت‌المال شده و اعتبارات استانی را نیز برای این پروژه به صورت معلق قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه همدلی یکی از مولفه‌هایی است که همواره میان مدیران گنبدی وجود داشته و دارد، اظهار کرد: آنچه در مورد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باید اتفاق بیافتد یک احساس تکلیف شهرستانی و توجه به نجات جان مردم منطقه است.

اصغر نودهی با بیان اینکه ساخت این پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در منطقه «ایمر» یک مصوبه و تصمیم شهرستانی و استانی است، افزود: در حال حاضر بالغ بر 50 میلیون تومان بودجه نیز از سوی استانداری گلستان برای این پروژه تخصیص یافته است که علاوه بر آن 50 میلیون تومان نیز ار بودجه دولتی دهیاری‌های روستاها به ویژه روستای «صحنه» برای این پروژه در اختیار قرار گرفته است.

* 40 مصدوم و 4 کشته در حوادث منطقه «ایمر»

وی با تاکید بر اینکه ما تنها به 2 هزار متر مربع فضا برای ساخت این پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز داریم، خاطرنشان کرد: با وجود تصویب برای دراختیار گذاشتن بخش بزرگی از زمین‌های این منطقه ما به واگذاری همین مقدار 2 هزار مترمربع که اسناد قانونی برای آن نیز در اختیار داریم قانع هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر 29 حادثه در این منطقه رخ داده است، ادامه داد: این حوادث طبیعی و انسان ساخت در همین چهارماه تعداد چهار کشته و 40 زخمی و مصدوم بر جا گذاشته است.

به هر تقدیر به نظر می‌رسد با توجه به فاصله این منطقه تا نخستین پایگاه‌های امداد نجات و نقاط شهری و همچنین حوادث پرشمار طبیعی و انسان ساخت در این مناطق باید هر چه زودتر مدیران دستگاه‌های مذکور با احساس تکلیف و فهم درست از شرایط مقدمات ساخت این پایگاه مهم و استراتژیک را فراهم کرده و از بازگشت بودجه و معطل ماندن اعتبارات در این حوزه جلوگیری کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار