مدیر شرکت غله استان گلستان؛

مهندس علیمحمدی:در صورت تصویب به احتمال زیاد قیمت خرید تصمینی گندم در سال آینده افزایش پیدا می کند.

کیفیت گندم گلستان قابل رقابت جهانی است/ هیچ گونه نگرانی در خصوص کمبود گندم وجود ندارد/به بیش از 15 استان گندم صادر می کنیم

به گزارش گلستان24،مهندس حمید رضا علیمحمدی مدیر شرکت غله استان گلستان در گفت وگویی با خبرنگار ما اظهار داشت:یکی از حوزه هایی که در سطح استان و کشور خیلی از آن مطمئن هستیم و هیچ نگرانی در خصوص آن نداریم همین حوزه آرد و گندم است،چرا که میزان تولید وذخیره سازی این محصول در کشور بالا می باشد وچندین سال است که ما از واردات این محصول بی نیاز شده ایم.

وی بابیان اینکه تولید داخلی گندم پاسخگوی نیاز کشور است،خاطرنشان کرد:از نظر تامین نیاز آرد و گندم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و در استان هم این وضعیت حاکم است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از استان های پر محصول وحاصل خیز در زمینه تولید گندم است،تصریح کرد:ما همیشه در رده بندی کشوری رتبه دوم از لحاظ تولید ورتبه اول را از نظر کیفیت دارا می باشیم.

او ادامه داد:گندم استان گلستان از لحاظ کیفیت قابل رقابت است با گندم های جهانی و به همینعلت هم متقاضی زیادی برای خرید این گندم ها وجود دارد وما در حال حاضر به بیش از 15 استان کشور گندم و به بیش از 25 استان کشور آرد ارسال می کنیم.

وی با اشاره به بکارگیری سامانهی خرید،فروش،جابجایی گندم وآرد،یادآور شد:زمانی که این سامانه وارد مرحله عملیاتی شد کمی نگرانی به وجود آمد در بحث سهمیه ها؛شفافیت سهمیه بندی باعث شد تا برخی احساس کنندسهمیه ها دارد کم می شود در حالی که این گونه نبود.

 مدیر شرکت غله استان گلستان با تاکید بر این که نیاز مصرف روزانه گندم و آرد مردم را به هر مقداری که نیاز باشد تامین می کنیم،تصریح کرد:نانوایان به جهت تعداد زیاد مجوز هایی که صادر شده از سهمیه روزانه پایینی برخوردار هستند واگر برای ما اعتماد سازی شود که تمامی نیاز روزانه نانوایی ها جهت مصرف مردم پخت می شود سهمیه آن متصدی را افزایش خواهیم داد.

مهندسعلیمحدی با بیان اینکه تعداد نانوایان در استان تناسبی با جمعیت ندارد،یادآور شد:صدور مجور نانوایی باید بر اساس جمعیت هر منطقه باشد و اگر نان پخت می شود باید به مصرف مردم برسد،به طور مثال اگر در یک منطقه تعداد نانوایی ها متناسب با جمعیت نباشد سهمیه روزانه به همان اندازه مصرف مردم توزیع می شود ولی تعداد کیسه آردی که به نانوایی ها تعلق می کند کم است و همین موضوع باعث نارضایتی نانوایان شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در سال آینده برای خرید تضمینی گندم قیمت های خوبی پیشنهاد شده وبه احتمال زیاد در صورت تصویب، قیمت آن نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار