حق‎شناس گفت: سه دهیاری از مرکز، یکی از غرب و یکی از شرق استان در شورای برنامه‎ریزی استان حضور خواهند یافت تا بدانند چه میزان اعتبار در استان وارد می‎شود و چگونه این اعتبارات هزینه خواهد شد.

واکنش استاندار گلستان به حکم دادگاه برای صدور پروانه در جنگل ناهارخوران

به گزارش گلستان ۲۴؛ «هادی حق‎شناس» امروز (شنبه 15 تیر) در نشست گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری اظهار کرد: اهمیت دهیاری و شهرداری بر کسی پوشیده نیست و بازوی توانمند دستگاه‎های اجرای در روستاها دهیاران هستند.

 

استاندار گلستان به ارتباط دهیاران با مردم اشاره کرد و گفت: استان گلستان سومین جمعیت روستایی نسبت به شهر را در بین استان‎های کشور دارد و 46.6 درصد از جمعیت مردم استان گلستان در روستاها زندگی می‎کنند.

 

حق‎شناس گفت: باید توجه به روستاها در استان بیش از دیگر استان‎های کشور باشد و ما در این مسیر گام برخواهیم داشت.

 

وی افزود: سه دهیاری از مرکز، یکی از غرب و یکی از شرق استان در شورای برنامه‎ریزی استان حضور خواهد یافت تا بدانند چه میزان اعتبار در استان وارد می‎شود و چگونه این اعتبارات هزینه خواهد شد.

 

استاندار گلستان بیان کرد: کل اعتبار شهرداری‎ها بالغ بر 500 میلیارد تومان در سطح استان گلستان است و 60 درصد از این پروژه بودجه عمرانی است.

 

حق‎شناس یادآور شد: دولت و حاکمیت وظیفه‎دارد که بودجه را عادلانه تقسیم کند و اعتقاد داریم روستایی‎ها همواره محروم بودند و در توزیع بودجه باید به عدالت توجه شود.

 

وی به مبلمان شهری و ساخت‎و سازها در شهرداری‎ها اشاره کرد و گفت: این مهم منجر شده چهره زیبایی از شهرها شاهد نباشیم.

 

استاندار گلستان یادآور شد: 300 ماموریت در سازمان همیاری‎ها و شهرداری‎ها تعریف شده است و بحث فضای سبز و درختکاری باید توجه شود.

 

حق‎شناس با بیان اینکه زیرساخت‎ها و اشتغال باید در روستاها ایجاد شود، گفت: یک سرمایه‎گذار با پنل‎های خورشیدی میوه را خشک و 95 درصد آن را صادر می‎کند و درآمد آن چند برابر هزینه‎ای است که انجام می‎دهد و تا کنون 100 نفر اشتغالزایی به وجود آورده است و اعلام آمادگی کرده که این طرح را در روستاهای استان راه‌اندازی کند.

 

وی با بیان اینکه بحث اشتغال در روستاها بسیار حائز اهمیت است، افزود: اختلاف بین شوراهای اسلامی و دهیاری منجر به ایجاد مشکل و آسیب برای مردم روستا می‌شود.

 

استاندار گلستان به حریق در عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: جنگل‌های هیرکانی روز گذشته ثبت جهانی شده و وظیفه داریم که از این جنگل‌ها حفاظت و صیانت کنیم و دهیاران می‌توانند در این راستا کمک کنند.

 

حق‌شناس به ساخت و ساز در مرکز ناهارخوران و حکم دستگاه قضایی برای صدور پروانه یک ساختمان در ناهارخوران اشاره کرد و اظهارداشت: شورای تامین می‌تواند جلوی همه احکام را به شکل موقت بگیرد و مسئولیت شورای تامین با استاندار است و در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هر چیزی بر خلاف منافع عمومی است ممکن است احکام درستی نیز برای آن صادر شده باشد ولی مصلحت آن است که جلوی آن را بگیریم.

 

وی گفت: باید از میراث فرهنگی و منابع طبیعی توجه کنیم و به شکل موقت صدور پروانه این ساختمان متوقف می‌کنیم و اگر برای بخش‌های دولتی است پیگیری خواهیم کرد که مصوبه خود را دستگاه اجرایی تغییر دهد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار