مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به خسارت طوفان، رانش زمین و سیل به ۳۵۰ روستا گفت: علاوه بر دوبرابر شدن اعتبارات دهیاری در سالجاری، جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد نیز در روستاهای سیل‌زده برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای سیل‌زده برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نصیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیش از 46 درصد مردم گلستان در روستاها سکونت دارند و این وظیفه دهیاران و دستگاه‌های اجرایی را برای خدمات‌رسانی به مردم، سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: در حوادث ابتدای امسال از جمله طوفان، رانش زمین و سیل حدود 350 روستا دچار آسیب و خسارت شدند که همه بخش‌ها در تلاش هستند تا مشکلات مردم سریع‌تر برطرف شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: بودجه دهیاری‌ها در سالجاری دو برابر شده است. با اینحال دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همانگونه که به شهرها خدمات‌دهی می‌کنند به روستاها نیز توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: تا پایان امسال 20 جشنواره فرهنگ و اقتصاد به ویژه در روستاهای سیل‌زده استان برگزار می‌شود. این جشنواره‌ها علاوه بر موضوعات فرهنگی به شکوفا شدن ظرفیت‌های اقتصادی و کارآفرینی روستاها نیز اثرگذار است.

نصیبی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار پروژه در روستاهای استان اجرا شد، ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال تعداد آنها به چهار هزار پروژه عمرانی افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران باید توجه خاصی به نیازهای ورزشی، زیباسازی و غیره در روستاها داشته باشند، اظهارداشت: اولویت امسال ما آموزش و توانمندسازی دهیاران و اعضای شوراها است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار