سرپرست مرکز فوریت های پزشکی گلستان گفت: امکان دسترسی سانحه دیدگان در این استان به خدمات اورژانس هوایی با تجهیز هفت بیمارستان به قابلیت فرود بالگرد اورژانس فراهم است.

۷ بیمارستان گلستان امکان فرود بالگرد اورژانس را دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی رضا کمال غریبی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت : بیمارستان پیامبر اعظم  و تامین اجتماعی گنبد کاووس، امیرالمومنین (ع) کردکوی، رسول اکرم کلاله، بقیه الله علی آباد و آل جلیل آق قلا امکان فرود بالگرد اورژانس را دارند و در گرگان هم از باند لشکر ۳۰ پیاده برای فرود بالگرد استفاده می شود.

وی اظهار داشت : در سه ماهه امسال بالگرد اورژانس استان با انجام ۶۰ سورتی پرواز، ۵۸ بیمار بدحال را به مراکز درمانی منتقل کرد که از این تعداد، ۴۰ سورتی پرواز و انتقال ۴۱ مصدوم مربوط به ایام وقوع سیل در فروردین ماه است.

به گفته کمال غریبی، به جز خدمات دهی به سیل زدگان، عمده خدمات ارایه شده توسط بالگرد اورژانس گلستان در مناطق مرزی با بعد مسافت طولانی نقاط کوهستانی و صعب العبور بود.

وی ادامه داد: امسال همچنین بیش از ۹۴ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی برقرارشد که حدود ۲۶ هزار مورد منجر به اعزام  آمبولانس به محل واقعه شد.

کمال غریبی اظهار داشت : در این مدت همچنین ۵۶۲ زن باردار توسط آمبولانس های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که در این حین ۱۰ نوزاد در حضور تکنسین های اورژانس به دنیا آمدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار