فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی گمیشان خبر داد و گفت: از این متخلفان ۲ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در تالاب بین‌المللی گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی رضایی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط بانان یگان حفاظت اداره کل محیط زیست گلستان با همراهی مامورین شهرستان گمیشان در ۲ فقره مأموریت در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تالاب بین المللی گمیشان این شکارچیان را قبل از هرگونه موفقیت در شکار دستگیر کردند.

وی افزود: ۲ قبضه سلاح شکاری دولول ، یک حلقه قطار فشنگ و ۳۷ قطعه فشنگ ساچمه زنی نیز از شکارچیان غیرمجاز به دست آمد.

رضایی با اشاره به ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه های گلستان از تشدید گشت های کنترلی و بازدارنده محیط بانان در این مناطق خبر داد و گفت: پایش شبانه روزی از اکوسیستم های استان به صورت مستمر در حال انجام است و با هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد

تالاب بین المللی گمیشان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از ۲۰ هزار هکتار است که ۱۴ هزار هکتار آن جزو مناطق شکار و صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

همه ساله طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله به این تالاب مهاجرت می کنند.

همچنین تعداد گونه های موجود که برای زمستان گذرانی یا زادآوری دراین تالاب زندگی می کنند حدود ۱۰۰ گونه برآورد می شود.

شهرستان گمیشان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار