مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ‌آخرین وضعیت سدهای در حال ساخت استان را تشریح کرد و گفت: هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب به استان اختصاص یافت.

آخرین وضعیت ساخت سدها در گلستان / ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نرماب اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت سدهای در حال ساخت، با یادآوری اینکه 14 سد مخزنی در استان فعال است، اظهارداشت: یکی از بزرگترین سدهای استان، نرماب چلچای است که هفته گذشته دولت 100 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داد.

وی با بیان اینکه مخزن سد نرماب حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در سفر دولت به استان برآورد اعتبار موردنیاز برای تکمیل این سد حدود 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که اگر این منابع بموقع اختصاص پیدا می‌کرد می‌توانستیم امسال سد را آبگیری کنیم اما این اتفاق رخ نداد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: با این حال پیگیر جذب اعتبارات نقدی برای این سد هستیم تا بتوانیم در سال آینده مخزن آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی درباره آخرین وضعیت سد آقدکش که یکی از اهداف اصلی ساخت آن کنترل و مهار سیلاب است، بیان داشت: ساخت این سد این سد از سال 90 آغاز شده و تا کنون به طور متوسط سالانه فقط حدود یک میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

نظری گفت: ساخت سد آقدکش در شرایط کنونی به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر قرار باشد روند اختصاص اعتبارات به همین روند فعلی باشد ساخت این پروژه سال‌ها زمان می‌بَرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا با همکاری بخش خصوصی این سد را اجرا و تکمیل کنیم که در این باره صحبت‌هایی با برخی از سرمایه‌گذاران انجام شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با اشاره به پیش‌بینی اعتبار 650 میلیارد تومانی برای ساخت سد چایلی اظهارداشت: 22 کیلومتر از جاده جایگزین سد اجرا شده و پیشرفت 95 درصدی دارد و 70 درصد کار در تونل انحراف سد نیز انجام شده است. برای احداث ساختمان سد نیز پیمانکار گرفتیم. در موافقت‌های اولیه سازمان منابع آب ایران 650 میلیارد تومان اعتبار برای این سد پیش‌بینی کرد که باید فرآیند تصویب آن در صندوق توسعه ملی طی شود.

وی گفت: علاوه بر این سدها، سه سد شصتکلاته، قره‌چای رامیان و نارلی آجی‌سو نیز در دست مطالعه قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار