مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از اعزام ۱۰۰ نفر در قالب پنج گروه جهادی برای مقابله با کرونا در مناطق محروم و کم برخوردار گلستان خبر داد.

اعزام ۵ گروه جهادی به مناطق محروم گلستان برای مقابله با کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد مهدی سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در چند جبهه آغاز شد و در مرحله نخست پنج تیم در قالب طرح «حافظان سلامت» به روستاها و مناطق کم برخوردار استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر در قالب این پنج گروه جهادی مشغول فعالیت هستند، افزود: تاکنون بیش از پنج هزار بروشور اطلاع رسانی در خصوص راه‌های مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مناطق روستایی و کم برخوردار استان توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان با این توضیح که با همکاری گروه‌های جهادی بانوان در استان و تشکیل تیم‌های کارگاهی تولید ماسک پارچه ای در منازل را آغاز کرده و بیش از هزار ماسک تولید و توزیع شد، ادامه داد: تاکنون پنج هزار بسته اقلام بهداشتی توسط ستاد تهیه و با همکاری گروه‌های جهادی در استان توزیع شده است.

وی از همکاری ستاد اجرایی فرمان امام با شوراها و دهیاری‌های استان برای ضدعفونی اماکن عمومی و اداری در روستاها و بخش‌های گلستان خبر داد و اضافه کرد: همچنین این ستاد اجرای برنامه‌های مشارکتی با هیئت‌ها و پویش‌های مردمی را در دستور کار خود قرار داده است.

سلمان‌زاده توضیح داد: در راستای اجرای این برنامه در مرحله نخست بنا داریم با همکاری موسسات خیریه و نهادهای مردمی گنبدکاووس ۱۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل دستمال کاغذی، وایتکس، ژل و محلول ضدعفونی کننده تهیه و در مناطق کم برخوردار و محروم این شهرستان توزیع کنیم.

وی با یادآوری اینکه پیش از این هم با مشارکت موسسات خیریه در مهرماه سال گذشته لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق محروم استان تهیه و توزیع کرده بودیم، تصریح کرد: تلاش داریم با اجرای این برنامه هم فرهنگ مشارکت در استان را بالا ببریم و هم خانواده‌های محروم بیشتری را پوشش دهیم.

سلمان‌زاده تاکید کرد: فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام در قالب طرح سلامت و اجرای طرح مشارکتی تا پایان ریشه کن شدن بیماری کرونا در استان ادامه می‌یابد و به مردم توصیه می‌کنیم «پویش در خانه بمانیم» را تک تک ما جدی بگیریم و اجرا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار