صداقت با بیان اینکه خطر ویروس کرونا همچنان در کمین است، گفت: مردم تصور نکنند که بیماری کووید۱۹ در گلستان تمام شده است.

​بیماری کووید۱۹ در گلستان هنوز تمام نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمهدی صداقت» صبح امروز (چهارشنبه 24 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این ایام آگاهی مردم در خصوص شیوه های انتقال ویروس کرونا افزایش یافته است و اکثر مردم می دانند که این ویروس از طریق قطرات تنفسی، تماس با سطوح آلوده و عدم رعایت فاصله فیزیکی به دیگری منتقل می شود.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: در سراسر دنیا لغو تجمعات عمومی و مذهبی به عنوان یک راهکار برای کنترل بیماری کووید19 شناخته شده است و حتی مناسک حج و زیارت قبور متبرکه برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم لیالی قدر به صورت کنترل شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، تصریح کرد: مردم در صورت حضور در مراسم لیالی قدر حداقل یک متر فاصله فیزیکی را حفظ کنند و از دست دادن و روبوسی بپرهیزند.

 

صداقت با بیان اینکه مردم تصور نکنند که بیماری کووید19 در گلستان تمام شده است، افزود: در حال حاضر نیز ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در گلستان وجود دارد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان تأکید کرد: وضعیت کرونا در استان گلستان تغییر نکرده و بیماری کووید19 همچنان در کمین مردم است اما آمار ابتلا به کرونا نسبت به اپیدمی اسفندماه 98 کاهش یافته است.

 

وی از افراد دارای علائم کرونا و سرماخوردگی درخواست کرد از حضور در اجتماع به ویژه در مراسم لیالی قدر و مساجد پرهیز کنند و متذکر شد: همچنین افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان و امثال آن هستند از حضور در تجمعات و مساجد پرهیز کنند.

 

صداقت با بیان اینکه در لیالی قدر باید از پذیرایی و سرو غذا پرهیز شود، اضافه کرد: در مراسم لیالی قدر باید حفظ فاصله فیزیکی و جلوگیری از تجمعات پرهیز شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار