استاندار گلستان از تدوین برنامه جامع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: سال گذشته ۷ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هزینه شد.

هزینه ۷ میلیارد تومانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در گلستان / حاشیه‌نشینی و اعتیاد در صدر آسیب‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، هادی حق شناس ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت استان با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در قالب برنامه هماهنگ انجام شود، اظهارداشت: منابع اعتباری مختلفی در دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که باید این اعتبارات به صورت هماهنگ هزینه شود.

وی گفت: سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هزینه شد که معتقد هستیم این مبلغ با توجه به گستردگی آسیب‌ها باید افزایش پیدا کند.

استاندار گلستان با اشاره به آسیب‌های مهم در استان بیان داشت: حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و خودکشی از جمله آسیب‌های مهم در استان است که فراوانی بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به طور دقیق اعلام کنند، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که نتوانسته باشد اعتبارات این حوزه را جذب کند درباره اختصاص دوباره اعتبارات به آنها تجدیدنظر می‌شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: منابع اعتباری باید در اختیار دستگاه‌هایی قرار بگیرد که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه اقدام و عمل داشته باشند و فعالیت‌های آنان در کاهش آسیب‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به نقش تسهیل‌گران برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بیان داشت: دفاتر تسهیل‌گری در برخی شهرهای استان از جمله گرگان و گنبدکاووس ایجاد شده و باید با مشارکت آنان زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم کرد. علاوه براین شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و افراد آسیب‌دیده نیز می‌تواند در برنامه‌ریزی بهتر موثر باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار