رییس اداره سلامت اجتماعی و حاشیه نشینی وزارت کشور گفت: در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی، شورای اجتماعی کشور 30 رویکرد را تدوین کرد که پیشگیری، احیا و بازآوری، توانمندسازی و اشتغال از آن جمله است.

30 رویکرد در مبارزه با آسیب های اجتماعی تدوین شد

به گزارش گلستان24؛لیلا باتمانی در نشست بررسی نحوه اجرای تفاهمنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان گلستان در گرگان، اظهار کرد: در این رویکرد اشتغال زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مهمترین برنامه های شورای اجتماعی کشور است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز گفت: با وجود محدودیت های دولت در تامین اعتبارات، تاکنون توجه خوبی به حوزه اشتغال شده که گلستان در این زمینه چشم انداز خوبی دارد و باید ساختار اداری به سمتی برود که اقشار آسیب دیده مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
عبدالرضا چراغعلی همچنین خواستار استفاده از تجربه سایر استانها در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در گلستان شد.
کلثوم غفاری مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گلستان نیز با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زمینه ساز توسعه مشاغل خانگی است، گفت: با توسعه آموزش های مهارتی و توجه به فرصت های بدست آمده و خروجی آن، روند حرکتی مشاغل خانگی به سمت توسعه شتاب بیشتری می گیرد و بانوان در این عرصه نقش موثری دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان هم گفت: این اداره کل اسفند سال قبل طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را برای 600 نفر در استان پیش بینی و به اجرا در آورد که در عمل افزون بر یکهزار نفر آموزش های مهارتی و فنی را فراگرفتند.
به گفته سیدعلیرضا حسینی طلب؛ در اجرای تفاهم نامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با توجه به نیازهای آموزشی و مهارتی این قشر، تاکنون رشته های آموزشی و مهارتی متعددی نیز احصا شده است.
به گزارش ایرنا و طبق اعلام دستگاه های حمایتی گلستان، در این استان افزون بر 64 هزار خانوار دارای سرپرست زن شناسایی شده اند که این بانوان برای گذران زندگی خانواده خود نیازمند توانمندسازی و حرفه آموزی هستند.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد آن بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
بیکاری، حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی و عوامل آسیب زا در کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار