کریمی با اشاره به اجرای عملیات تونل ضدعفونی در مرز گلستان گفت: منتظر توافق با کشور ترکمنستان برای از سرگیری مبادلات تجاری هستیم.

تلاش برای از سرگیری مبادلات تجاری با کشور ترکمنستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ابراهیم کریمی» ظهر امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گرگان اظهار کرد: در تلاش هستیم که بررسی مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در شهرستان ها تسریع شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: بررسی وضعیت بنگاه های اقتصادی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها مورد استقبال فرمانداران نیز قرار گرفته است.

 

کریمی متذکر شد: امروز 10 طرح مورد بررسی قرار گرفت که هشت مورد از مشکلات واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری برطرف شد و دو طرح جدید در حوزه تولید فسفات و اکسیژن مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: خوشبختانه با همراهی خوبی که بانک های استان داشتند مشکلات این بنگاه های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و دو طرح نیز با تامین منابع امیدواریم در ماه های آینده به بهره برداری برسد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان متذکر شد: واحدهای تولیدی در تامین منابع مالی دغدغه دارند و از سویی دیگر کشور با مشکلات تحریم و کرونا رو به رو است و این امر منجر به آن شده است که واحدهای اقتصادی در پرداخت تسهیلات بانکی با مشکل رو به رو شوند.

 

کریمی ابراز داشت: مقام معظم رهبری امسال را به جهش تولید نامگذاری کردند و تلاش خواهیم کرد واحدهای راکد به چرخه تولید برگردد و بتوانیم تولیدات را در دیگر واحدهای اقتصادی استان نیز افزایش دهیم.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت مرزهای گلستان و از سرگیری روند مبادلات تجاری، گفت: ایجاد تونل ضدعفونی در بخش ریلی و زمینی در حال اجرا است و کشور ترکمنستان نیز همین کار را انجام می دهد و تا دو هفته آینده این تونل ها آماده بهره برداری خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان متذکر شد: پس از پایان این تونل ها منتظر توافق بین دو کشور برای از سرگیری صادرات و واردات خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار