رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: خانواده‌ها خرید آنلاین را به فرزندان خود آموزش دهند که چگونه و از چه سایت‌های باید خرید کنند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

کلاهبرداری از کودکان و نوجوان با فروش اکانت بازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار داشت: مجرمان سایبری ضمن سوء استفاده از ناآشنایی کودکان و نوجوان با نحوه خرید آنلاین، با تبلیغ فروش اکانت بازی‌های آنلاین، آنها را فریب می دهند و در دام مجرمانه خود گرفتار می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دریافت وجه و عدم واگذاری بازی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه در این خصوص است که در ابتدا مبلغی به‌ عنوان بیعانه از متقاضی دریافت می شود و در ادامه فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی قربانی نخواهند بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در شگردی دیگر می‌توان به عدم واگذاری دسترسی کامل اکانت بازی اشاره کرد که در این صورت پس از دریافت مبلغ کامل بازی و واگذاری اکانت بازی ؛ دسترسی کاربر جدید بازی را با محدودیت مواجه می‌کنند.

وی در توصیه به کودکان و نوجوان گفت: حتما برای خرید اکانت‌های بازی از والدین خود کمک بگیرند تا در مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

این مقام مسئول بیان داشت: پرداخت هرگونه بیعانه برای خرید اکانت بازی‌های آنلاین منوط به دریافت اکانت بازی و تغییر رمزهای آن و تعیین ایمیل‌های پشتیبان جدید به صورت حضوری است و قبل از دریافت رمز بیعانه‌ای پرداخت نکنید.

سرهنگ ابراهیم پرسا یادآور شد: اگر قصد فروش اکانت بازی خود را نیز دارید، توصیه می‌شود تا زمان دریافت وجه مورد توافق، از واگذاری اکانت اجتناب کنید.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار