امام جمعه شهرستان گنبدکاووس ضمن اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه های مختلف، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با شناسایی این ظرفیت ها و نیازسنجی میتواند گام بزرگی در جهت پیشرفت منطقه بردارد.

جهاد دانشگاهی میتواند گام بزرگی جهت پیشرفت منطقه بردارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گنبدکاووس، امام جمعه شهرستان گنبدکاووس در جلسه هم اندیشی و دیدار مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی این شهرستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب تحولات شگرفی در زمینه های مختلف از جمله حوزه دانش بیان ایجاد کرده است، تصریح کرد: این مرکز به عنوان یک نهاد انقلابی باید در سراسر استان ها همواره به راه خود ادامه دهند.

حجت الاسلام‌ محمود ترابی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی ظرفیت های علمی برجسته و بزرگی در حوزه های علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد که آنها را میشناسم، اظهار کرد: بنا به تجربه در استان های مختلف همواره از مراکز تاثیرگذار علمی این نهاد بازدید کرده و از توان بالای آنها باخبر هستم.

وی شهرستان گنبدکاووس را دارای ظرفیت های بالا و بکر توسعه ای دانست و افزود: جهاد دانشگاهی با نیازسنجی و پژوهش های کاربردی میتواند گام بزرگی جهت پیشرفت منطقه بردارد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در کنار آموزش و‌پژوهش باید به مساله اشتغال نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: آماده ام به عنوان یکی از خادمان مردم در حوزه فرهنگ در کنار جهاد دانشگاهی فعالیت کنم.

ترابی پرهیز از سطحی نگری و اقدامات روبنایی را ضرروی دانست و گفت: ریشه های فرهنگی باید تقویت شده و همزمان با موج جدید تحول خواهی در سطح کشور جهاد دانشگاهی نیز باید در جهت تحول بنیادین علمی و فرهنگی تلاش بسیار نماید.

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و همراه با تفکر و باور انقلابی است، ادامه داد: به عنوان مدیر جدید این مرکز با افزایش تعامل میان جهاد دانشگاهی و نهادهای انقلابی و اجرایی سطح کمی و کیفی خدمات این نهاد را بالا ببرم.

علی اکبر تیموری با اشاره به آمادگی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس جهت برگزاری هر نوع دوره علمی، مهارتی و دانشگاهی، افزود: حمایت و همدلی ائمه جمعه محترم میتواند ظرفیت این نهاد را دو چندان کند.

وی از اضافه شدن نیروی بخش فرهنگی به مجموعه نیروهای این مرکز از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: این مساله موجبات پویایی بیشتر جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی شهرستان گنبدکاووس را فراهم خواهد کرد.

تیموری با بیان اینکه مرکز فعالیت های قرآنی، خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز علمی و گردشگری، مرکز افکارسنجی، صندوق قرض الحسنه دانشجویان، مرکز امام، انقلاب و ولایت فقیه از مهمترین ماموریت های بخش فرهنگی است، تصریح کرد: با حضور نیروی جوان و با انگیزه جدید به زودی شاهد گسترده شدن علم و فناوری در کنار فرهنگ و هنر در شهرستان گنبدکاووس خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار